X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

10 savjeta za jesensko vježbanje

Podjeli članak

Jesen je odlično vrijeme za započinjanje s novim fitness programom. Za razliku od često smiješnih novogodišnjih odluka, najesen je zapravo praktično vježbati. Doba godine je tako da počinje „reset“ nakon godišnjih odmora i pasjih vrućina koje Vas tjeraju natrag u klimatizirani stan. Početak je to i nove školske godine – mnoge obitelji s djecom više doživljavaju rujan kao početak nove godine.

1. Bolje vrijeme

Jesen osjetilima pruža pravu rapsodiju boja i mirisa. Svjež zrak i šareno lišće odlična su podloga dugim šetnjama i trčanju u prirodi, parkovima ili po šumskim putevima. UV-zračenje za red je veličine manje, a i temperature padaju na podnošljivu razinu. K tome, manje je i napornih insekata.

Imajte na umu: ne morate nužno vježbati kako biste aktivirali tijelo. Grabljanje ili branje jabuka pošteno će Vas izmoriti! Pola sata grabljanja potrošit će oko 140 kalorija (za osobu od 75 kg).

2. Upisi na tečajeve

Preko ljeta je zbog godišnjeg odmora zatišje u upisivanju novih polaznika sportova i tečajeva npr. plesa, zumbe ili aerobika. Oko rujna sve to „živne“, pa možete pronaći nešto novo za isprobati.

3. Postavite ciljeve

Neka ciljevi budu jednostavni i praktični. Počnite polako, s kratkim vježbama za koje znate da ćete ih moći ispuniti. Naprimjer, odredite si večernju šetnju od sat vremena svaki drugi dan. Potom počnite malo i trčati… napredak ćete osjećati vrlo brzo, a to će vam pružiti dodatnu motivaciju za daljnje aktivnosti.

Ne zaboravite, ako želite da Vam vježba prijeđe u rutinu, morate je uklopiti u raspored tako da ne bude prevelik teret. Ostanite ustrajni, jer najviše odustajanja se dogodi u prvih 30 dana. Toliko, naime, tijelu treba da se navikne na promjenu rutine.

4. Prikladno se obucite

Hladnije vrijeme, osobito u kasnu jesen, ima demotivirajući učinak na mnoge. No to zaista ne treba biti tako. Oblačite se u slojevima i obnovite garderobu kvalitetnim sportskom odjećom – trenirkama i vjetrovkama, koje možete naći i u našoj ponudi. Kvalitetni primjerci vrlo su lagani, a pružaju dobra svojstva zaštite od vjetra i kiše. Ne morate se uopće 'zabundavati'.

Unutarnji sloj odjeće trebao bi biti od materijala koji ne upija znoj, već za prenosi na vanjske slojeve, a srednji sloj bi vas trebao grijati.

5. Unos tekućine

Hladnoća smanjuje osjećaj žeđi, no unos dovoljno tekućine bitan je čak i kad sunce ne prži, jer svejedno dolazi do gubitka tekućine. Da, manje se znojite, ali i izdisanjem i dahtanjem gube se tekućina i elektroliti. Ne zaboravite sa sobom uvijek ponijeti bočicu vode. To će pomoći u regulaciji apetita u boljem oporavku od vježbanja.

Za hladnijeg vremena dobar odabir je i zeleni ili crni čaj iz termosice. Zagrijat će vas, a sadrže i antioksidanse koji jačaju imunitet. Kofein koji sadrže dobar je i za poboljšanje sportske izvedbe, no ne treba pretjerivati!

6. Paziti na slatkiše

Bliže se sezone raznih blagdana, a tako i količina spečenih kolača i kupljenih čokolada. U redu se povremeno počastiti, no pripazite na unos. Mnogo je bolje jesti orašaste plodove. Ako živite u manjem mjestu, trebalo bi biti lako nabaviti orahe po povoljnoj cijeni, ako već pred kućom nemate svoj.

7. Probajte vježbati ujutro

O blagodatima jutarnjeg vježbanja već smo pisali, no nije zgorega ponoviti. Vježbanjem ujutro sagorijevat ćete više kalorija tijekom dana, a i – paradoksalno – osjećat ćete se manje umorno. K tome puno se lakše natjerati na trčanje dopodne nego nakon što se vratite s posla. Znamo iz iskustva!

8. Vježbanje unutra

Sobni bicikl ili mali trampolin dobre su investicije kad vani zahladi ili tijekom kišnog vremena. Pokoji uteg također nije na odmet. Vježbe sa svim ovim spravama možete izvoditi u toplini svog doma, a ako malo potražite po Internetu, začudit ćete se koliko sve vježbi možete raditi s običnim bučicama.

9. Osvijetlite se

Budući da su dani sve kraći, trebali biste pripaziti na ostale sudionike u prometu ako trčite vani. Sam pješak nije tako lako vidljiv, osobito ako se ne kreće po osvjetljenim cestama. Nemojte računati na ostale i uzmite sigurnost u svoje ruke. Povežite reflektirajuće vrpce ili nabavite odjeću s reflektirajućim elementima koji će osigurati da vas vozači opaze na vrijeme.

10. Nagradite se

Ako ste ispunili zdane ciljeve, zašto se ne nagraditi? Promjene u rutini nisu lake i vrlo su stresne. Počastite se izlaskom, izletom ili novim komadom sportske odjeće. Jamčimo vam, uskoro će vam dovoljna motivacija biti napredak koji vježbanjem postignete! Ima li što bolje od toga?

FeriviSport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa