X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

10 stvari koje štete vašim stopalima

Podjeli članak

Ako iole češće trčite, svjesni ste važnosti koju stopala predstavljaju u našoj svakodnevici. No svejedno ih prečesto uzimamo zdravo za gotovo i radimo stvari koje ne bismo trebali. Zdrava stopala izrazito su važna jer održavaju našu skeletnu strukturu u ispravnom položaju, a o bolnim problemima do kojih zna doći ne treba trošiti riječi.

1.       Recite „NE“ kućnim operacijama

Gotovo svakom će se dogoditi urastanje nokta barem jednom u životu, a nekima i češće. Do urastanja dolazi zbog loše obuće, ozljede ili genetike i teško se sprečava. No najgora stvar koju možete učiniti kad nokat uraste jest probati ga odrezati ili iščupati sami.

To može dovesti, osim do ozljede, i do ozbiljnih infekcija kao posljedica korištenja nesteriliziranih instrumenata. Svakako treba otići kod liječnika!

2.       Nove tenisice prije velike utrke

Možda mislite da se bolje ponoviti u nove, kvalitetne tenisice prije velike utrke jer one pružaju bolju potporu zbog svoje neistrošenosti. No to ne bi trebalo raditi. Nove tenisice nisu još razgažene pa su nešto tvrđe i čvršće. Zbog toga mogu biti jako neudobne ili uzrokovati nabijanje žuljeva. Ako već želite koristiti nove tenisice, nabolje u njima trenirajte tjedan dana prije utrke kako bi se dovoljno prilagodile vašim stopalima.

3.       Trčanje bez čarapa

Većina tenisica nije namijenjena trčanju bez čarapa, a i one koje imaju takvu podstavu ipak bi se trebale nositi uz njih. Čarape su korisne iz više razloga – one upijaju vlagu, stopalo štite od iritacije, struganja i razvoja žuljeva. Ako vam smeta debljina običnih čarapa, pronađite tanje i prozračnije modele koji vas neće previše grijati.

4.       Nošenje istrošenih tenisica

Sve tenisice imaju svoj rok trajanja. Ne radi se o marketinškom triku, nego o jednostavnom gubitku svojstava materijala od kojeg su napravljene zbog opetovanje apsorpcije sila. Potplat jednostavno više ne pruža potporu kakvu je inače pružao, a i sama struktura tenisice može oslabiti.

Istrošene tenisice utječu na vaš način hoda i mogu ga učiniti nepravilnim, čak i ako se čine udobne. Ako ste primijetili trošenje s jedne strane potplata, ili čak propadanje uloška na peti, savjetujemo vam da zamijenite tenisice. Općenito se smatra da bi tenisice trebalo zamijeniti nakon svakih 1000 pretrčanih kilometara.

5.       Neodgovarajuća vrsta tenisica

Tenisice su s razlogom napravljene baš za određene vrste aktivnosti. Tenisice za trčanje, naprimjer, često su lagane i osmišljene za pokrete stopala naprijed-natrag. S druge strane, tenisice za tenis znatno su teže, čvršće i ravnije, što pogoduje naglim promjenama smjera i bočnom kretanju. Nošenje tenisica koje nisu namijenjene toj aktivnosti dovodi do bola u stopalu, a u krajnjem slučaju i do ozljeda.

6.       Hodanje bos po svlačionici

Ovo je vjerojatno već svima poznato, ali valja ponoviti. U tako vlažnom prostoru kao što su sportske svlačionice svakako treba hodati u papučama. U tim se prostorima kreće jako puno ljudi i vrlo je lako pokupiti razne gljivične infekcije ili virusne bradavice.

7.       Nošenje japanki

Japanke su poznate po tome što, ako se prekomjerno nose, uzrokuju bol zbog prekomjernog opterećenja pete, a prsti se stežu i grče zbog nedostatka potpore koji japanke pružaju. Bol u koljenima i leđima te upale tetiva također znaju biti česte posljedice.

Ako već birate japanke, bolje su one s udubljenjem u peti jer tako noga ima više potpore. Također pripazite da vam se noga ne kreće previše u bočnom smjeru te birajte japanke sa širim remenom kod prstiju.

8.       Ista veličina za sve cipele

Ako nosite jedan broj cipela, ne znači da će vam nužno odgovarati isti broj tenisica  za svakodnevno korištenje. Naime, tenisice bi trebale biti nešto veće kako bi noga imala mjesta tijekom trčanja. Obične cipele, s druge strane, trebale bi biti nešto manje. Preporuka je da biste između vrha palca i ruba tenisica trebali moći staviti prst.

9.       Oblačenje zavezanih cipela

Možda ova praksa štedi vrijeme i živce, ali nije dobra za noge, a ni za tenisice. Kad obučete tenisice koje su već zavezane, sam čin oblačenja nužno ih olabavi. Ako nakon toga ne zategnete vezice, noga vam počne plesati u tenisici. To je recept za oštećenje nokta, bol, pa čak i uganuća. Stoga, neka vam ne bude teško izdvojiti tih desetak sekundi!

10.   Kupnja tenisica ujutro

Jedan od savjeta koje biste zaista trebali poslušati prilikom nabavke tenisica jest da je obavljate poslijepodne. Tad je noga veća, djelom prirodno, a djelom zbog tjelesne aktivnosti koja je prethodila vašem odlasku. Isprobavanje tenisica poslijepodne pruža realniju sliku o stvarnom stanju stopala tijekom tjelesne aktivnosti, pa je stoga manja šansa da kupite nešto što vam na kraju neće odgovarati. Ne zaboravite i ponijeti čarape kakve inače koristite za vrstu aktivnosti kojom se namjeravate baviti.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express