X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

8 razloga zašto sportaši ne smiju preskočiti doručak

Podjeli članak

Poznato je da je doručak najvažniji obrok. Međutim, ljudi svejedno pronalaze izlike zašto ne doručkuju. Saznajte zašto ne smijete preskočiti doručak, pogotovo ako se bavite sportom.

Ljudi često kažu kako ne jedu doručak jer ne mogu ništa jesti ujutro i jer nisu gladni u ranim satima. Ipak, to su samo izlike. Puno sportaša se isto osjeća, ali svejedno doručkuju jer znaju koliko je taj jutarnji obrok bitan. Košarkaš LeBron James je izjavio kako čak i 6:30h nije prerano za doručak. Preskakanje doručka je pogrešno, međutim, reći ljudima da moraju doručkovati nije dovoljno. Stoga vam donosimo 8 razloga zašto ne smijete preskočiti doručak.

1. Vaše tijelo treba energiju

Što je točno doručak? Jednostavno - doručkom se prekida post. Budući da spavamo 8 sati, to znači da tijekom tog vremena ne jedemo, u biti postimo. Zalihe glikogena su iscrpljene, stoga tijelo mora koristiti druge izvore kako bi dobilo energiju i tako postaje slabije. Jedenje hranjivog obroka će započeti sintezu proteina čime se stvaraju savršeni uvjeti za izgradnju mišića.

2. Budite zdravi

Dugo 20-godišnje istraživanje pokazalo je da dugoročno preskakanje doručka dovodi do debljanja te povećava rizik od bolesti. Osobe koje su preskakale doručak od djetinjstva do odrasle dobi imale su veći opseg struka i povišenu razinu kolesterola u odnosu na one koji su doručkovali. Dobro je poznato da je preskakanje doručka usko povezano s prejedanjem i pretilosti - jedenje nutritivno uravnoteženog doručka može spriječiti želju za raznim (obično nezdravim) grickalicama tijekom dana.

3. Budite snažni

Još uvijek postoje sportaši koji ne cijene pravi jutarnji obrok iako on dokazano utječe na performanse. U istraživanju u kojem su sportaši morali obaviti trening, oni koji su doručkovali mogli su vježbati 137 minuta u odnosu na samo 109 minuta onih sportaša koji su preskočili doručak. Ranija istraživanja pokazala su da se jedenjem doručka performanse tijekom vježbanja mogu povećati od 10 do 20%.

4. Budite pametni

Kada idete u školu, na posao ili na trening, vaš mozak treba energije isto kao i vaši mišići. Jedenje pravog doručka poboljšava sposobnost obavljanja poslova koji zahtijevaju pamćenje i pozornost. Osim poboljšanih kognitivnih funkcija, osobe koje su pojele pravi jutarnji obrok općenito se osjećaju pozitivno dok obavljaju razne poslove ili zadatke.

5. Budite sretni

Ljudi često budu razdraženi kada su gladni. Nedavno istraživanje je pokazalo da preskakanje doručka značajno smanjuje razinu energije i vedrine kod djece koja su navikla jesti jutarnji obrok. Čak i ona djeca koja su imala vrlo oskudan doručak su bila veselija od onih koji nisu ništa doručkovali.

6. Budite pravi prijatelj

Ako doručkujete s nekim, postoji velika vjerojatnost da će vaše prehrambene navike utjecati na njih. Brojna su istraživanja pokazala da mlade žene jedu više kada doručkuju s nekim tko jede više od njih i obrnuto. Osim toga, ustanovljene su poveznice između adolescenata i njihovih prijatelja. Ako jedan od njih jede ujutro, vrlo je vjerojatno da će i ostali početi doručkovati. Stoga budite dobar prijatelj i imajte dobre prehrambene navike!

7. Jutro je dobro vrijeme za slatko

Budući da poslije doručka slijedi dug dan pun aktivnosti, sva energija koja se konzumira tijekom obroka bit će progresivno potrošena. Ako imate želju za čokoladom ili kolačem, onda je najbolje utažiti tu želju ujutro. Postoji stara mongolska izreka: "Doručak zadrži za sebe, ručak podijeli s prijateljem, a večeru daj neprijatelju".

8. Uspješni ljudi doručkuju

Najveće sportske legende jedu doručak. Plivač Michael Phelps pojede oko 4000 kalorija samo za doručak. Naravno da to nije preporučljivo za većinu ljudi, ali činjenica jest da je Phelps sportaš koji doručak shvaća vrlo ozbiljno. Međutim, to ne znači da je u redu preskočiti doručak samo zato što niste sportaš. Prednosti doručka su jasne i vrijede za sve.

Nadamo se da će vas ovaj popis uvjeriti kako je vrlo važno nešto pojesti ujutro. Doručak vam daje određenu prednost i potrebnu energiju, bilo da ste sportaš ili ne.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express