X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

adidas i Nike - borba titana

Podjeli članak

Adidas i Nike su dvije najpoznatije svjetske marke sportske odjeće i obuće. Njihovo ljuto rivalstvo traje već desetljećima, a pobjednik se još ne nazire.

Kada promatrate reklame na sportskim terenima i televiziji ili dresove i tenisice koje profesionalni sportaši nose, jasno je da Adidas i Nike suvereno vladaju industrijom proizvođača sportske opreme. Te dvije kompanije zajednički vrijede astronomskih 25 milijardi dolara.

Svaka marka ima svoja ciljana tržišta, pa tako Nike dominira na američkom, a Adidas vodi na europskom i azijskom tržištu. Ipak, Adidas nastoji ostvariti nezamislivo i poraziti Nike na njegovom terenu. 2006. godine uspio je osigurati partnerski ugovor s NBA ligom u trajanju od 11 godina, a 2010. je za dodatnih osam godina produžio partnerstvo s MLS ligom (Major League Soccer). Važno je napomenuti da je Reebok također u vlasništu Adidasa i da su njegove dresove nosili igrački američkog nogometa (NFL). Nike je 2012. godine uzvratio udarac i preuzeo NFL od Reeboka.

Najveći rat se uvijek vodio na području proizvodnje nogometnih dresova. Nogomet je najpopularniji sport na svijetu pa je logično da je i poprište najžešćih marketinških okršaja. Iako je Nike opremio više reprezentacija na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Brazilu, očiti pobjednik je bio Adidas čije su dresove nosila dva finalista, Njemačka i Argentina.

I dok se Svjetsko nogometno prvenstvo održava svake četiri godine, najveće bojište je zasigurno klupski nogomet gdje navijači prate svoje klubove iz tjedna u tjedan. A svaka utakmica je prilika da nogometaši odjenu svoje dresove koje su poput malih pokretnih reklama za proizvođače sportske opreme. Nike i Adidas stoga vode veliku bitku na području klupskog nogometa, osobito europskog. Dresovi Real Madrida i minhenskog Bayerna tako nose Adidasov znak, a Nikeov znak krasi dres Barcelone, peterostrukog prvaka Europe. Najbolji svjetski nogometaš Lionel Messi tako za svoj klub Barcelonu nosi Nikeov, a za svoju reprezentaciju Adidasov dres.

Iako Nike trenutno vodi po godišnjoj prodaji s 27 milijardi dolara naprema Adidasovih 19 milijardi, neki tržišni analitičari predviđaju da će Adidas do 2018. dostići Nike po ukupnoj prodaji, a tome sigurno može pridonijeti i nedavno potpisani ugovor s Manchester Unitedom. Nike je iz nepoznatog razloga dozvolio da ugovor istekne i dozvolio Adidasu da od sezone 2015/2016 postane ekskluzivni dobavljač sportskih dresova ponajbolje engleske i svjetske klupske momčadi. Tijekom jedanaest sezona Adidas će Manchester Unitedu platiti vrtoglavih 1,3 milijardi dolara da bi prodavao sportske dresove u prepoznatljivoj crvenoj boji.

Ni NBA liga nije imuna na Adidasovu ofenzivu. Od dana kada je Michael Jordan bio na vrhuncu svoje karijere, Nike već tradicionalno povezujemo s NBA ligom. Međutim, danas Adidasov znak nalazimo na sve većem broju dresova NBA klubova. I dok se Nike oslanja na priznate zvijezde poput LeBrona Jamesa i Kevina Duranta te starijeg Kobea Bryanta koji je na zalasku karijere, Adidas svom repertoaru dodaje mlade zvijezde poput Derricka Rosea, Dwighta Howarda i Andrewa Wigginsa, prvog izbora na NBA draftu 2014. godine.

Adidas igra na kartu mladosti i prepoznatljivosti te ulaže mnogo novca u potpisivanje sponzorskih ugovora i privlačenje mladih nada. Jer mladi su na kraju krajeva glavna ciljana publika za obje sportske marke. Nike je i dalje u velikoj prednosti i sigurno neće olako pustiti da Adidas preuzme njegovo prijestolje. Čini se da prava borba tek počinje, a oba natjecatelja su spremna upotrijebiti teško naoružanje. Borba će se voditi za srca i umove običnih ljudi, za njihovu naklonost i poštovanje. Jedno je sigurno: proći će još mnogo rundi prije nego što ova borba dobije svog pobjednika.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express