X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Alkohol i tjelesna aktivnost

Podjeli članak

Alkoholna pića mnogim su ljudima omiljena pomoć za opuštanje, užitak i odmor, pogotovo u društvu. Poznato je da umjerena konzumacija alkohola nema neke veće štetne učinke, a poneke vrste dobre su za krv (crno vino) te bubrege (pivo). Prevelika… pa, znamo što je posljedica toga. Sve u svemu, ako redovito vježbate, sigurno vam se dogodilo da nakon koje čašice počnete trenirati ili trčati… Pogledajmo kako alkohol utječe na tijelo prilikom tjelesne aktivnosti…

Odmah na početku valja napomenuti da alkohol i tjelesna aktivnost ne idu zajedno. Jednostavno nema razine u kojoj on na sportsku izvedbu ne utječe; a utjecaj je nažalost negativan. Ne treba konzumirati alkohol ako se bavite ozbiljnim ili intenzivnim treningom, ali niti prije ležernog trčanja na ulici!

Alkohol šteti tijelu prilikom vježbanja na dva glavna načina koja imaju veze s njegovim ponašanjem u tijelu. Prvo, alkohol se ponaša kao diuretik. Bubrezi proizvode više urina i to u kombinaciji s tjelesnom aktivnošću gdje dolazi do intenzivnog znojenja može dovesti do ozbiljne dehidracije. Potrebno je konzumirati veće količine tekućine i nadoknaditi izgubljene minerale i vitamine. Sve to dovodi do smanjenja sportske izvedbe, tijelu je također teže regulirati tjelesnu temperaturu (jer to upravo i radi kroz znojenje).

Druga stvar, i još bitnija, tiče se načina na koji tijelo proizvodi energiju. Tijelo naime mišiće napaja glukozom. Do problema dolazi kad se unese alkohol, jer je jetra zauzeta njegovim metaboliziranjem i može sintetizirati manje glukoze koja ide u mišiće. Ako se ne može dovoljno glukoze, dolazi do smanjenja aktivnosti i snage mišića. Dolazi do manjka kisika i za mišiće se ne može proizvesti dovoljno adenozin trifosfata (ATP), molekule u čijim je lancima sadržana energija. Tijelo onda mora početi koristiti zalihe masti, a to nije dostatno za vrlo visoku razinu tjelesne aktivnosti koju pruža glukoza. Istraživanja su utvrdila da vježbanje nakon konzumacije alkohola negativno utječe na sagorijevanje kalorija; tj. sagorijet ćete manje nego da niste pili – vjerojatno kao posljedica prethodnog, jer se manje energije može proizvesti pa se mišići brže umore i ne mogu više djelovati.

Zbog utjecaja na širenje krvnih žila na površini kože, manje krvi odlazi u mišiće. Nakon vježbanja to može produljiti period oporavka mišića, ali i povećati rizik od toplotnog udara!

A budući da alkohol utječe i na prosuđivanje – njegov utjecaj na psihu čovjeka poznat je većini – nije teško zaključiti da to može biti opasno; pogotovo ako radite s utezima (nesreće mogu biti kobne) ili trčite vani (pa postajete manje oprezni u prometu; zvuči smiješno ali opasnost se zaista povećava!). Utjecaj na motoričke sposobnosti je značajan iako to osoba sama možda ne može primijetiti, pa je bolje spriječiti nesreću nego riskirati.

Zanimljivo, jedno istraživanje sa Edge Hill Universityja utvrdilo je da konzumacija alkohola smanjuje želju pojedinaca da odu u teretanu vježbati. Ne bi to bilo zanimljivo da isto nisu utvrdili kod ljudi koji su alkohol samo pomirisali!

Alkohol također predstavlja „prazne kalorije“, jer sa svojih 7 kcal po gramu pridonosi debljanju (skoro kao masti s 9 kcal po gramu!), a ne nudi ništa korisnih nutrijenata. Alkohol se ne koristi kao izvor energije u mišićima te se sprema izravno u zalihe masti. Unos alkohola utječe i na rast mišića. Ako pokušavate dobiti na mišićnoj masi, prekomjerna se konzumacija ne preporučuje. Alkohol utječe na razinu hormon rasta i na testosteron koji je bitan za razvoj mišića.

O utjecaju prekomjerne konzumacije na sposobnost vježbanja idući dan ne treba trošiti previše riječi. Pod mamurlukom često je teško i šetati, a kamoli trčati ili udarati loptu. Nivo energije znatno je niži, a koordinacija znatno lošija. Veća je šansa da dođe do ozljeda, a oporavak od treninga traje dugo. Tijelo se brže umara zbog nedostatka energije i, najčešće, nedovoljnih količina vode (dehidracije).

Naravno, kao što smo već rekli, umjerena konzumacija alkohola u normalno vrijeme (nikako prije treninga) ne bi smjela polučiti previše negativan učinak. Istraživanje Pennsylvania State Universityja pokazalo je da osobe koje puno vježbaju nešto više i piju – i jedno i drugo pomažu u otpuštanju kemikalija koje doprinose dobrom raspoloženju (popularno nazvane „hormoni sreće“). To nam govori da umjerene količine, kad se odgovorno konzumiraju, nisu previše štetne.

Preporučujemo vam da nabavite kvalitetnu bočicu za vodu i napunite je čistom vodom ili izotoničnim napitkom kako ne biste dehidrirali prilikom treninga te za optimalnu izvedbu. Za sve postoji mjesto i vrijeme, a alkoholu uz vježbanje mjesto definitivno nije.

http://ferivisport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express