X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Cross trening

Podjeli članak

Ako trenirate određenu vrstu sporta, vjerojatno se držite samo te discipline i ne prakticirat druge vrste vježbi. U svijetu je danas sve veći broj sportaša koji se odlučuju upravo kombinirati više vrsta sportova u svom treningu, tzv. cross trening kako bi postigli što veću svestranost tijela. Cross trening naziv je za kombinaciju vježbi iz različitih disciplina. Ako govorimo o trkačima, cross trening znači raditi druge vrste fitness vježbi kao npr. plivanje, vožnja biciklom, odlazak u teretanu kako bi se dopunio trkački trening. Ovaj način vježbe povećava snagu i fleksibilnost mišića koji se u trčanju ne koriste. Također sprječava ozljede korigirajući neuravnoteženost mišića, a raznolikost vježbi onemogućuje dosadu i zasićenost jednoličnim treninzima.

Alternativni oblici vježbi imaju mnoge prednosti: poboljšavaju kondiciju, sprječavaju ozljede, pomažu pri oporavku i zabavni su. Cross trening posebno je koristan za trkače. Oni imaju značajne prednosti – snagu, izdržljivost, ustrajnost, ali u snazi uvijek leži i potencijalna slabost. Trkači često imaju slabiju fleksibilnost i zanemare gornji dio tijela, a to može dovesti do problema.

Ovdje su neke od prednosti cross treninga za trkače:

Manje ozljeda: Mnoge ozljede uzrokovane su nestabilnošću u kukovima, koljenima i gležnjevima, a rezultiraju iz nedovoljne snage mišića koji su odgovorni za stabilizaciju mišića. Stezanje u određenim mišićima i tetivama također može dovesti do nekih trkaćih ozljeda. Trening istezanja može opustiti vezna tkiva i tako spriječiti takve ozljede. Mijenjajući vrstu treninga i uvodeći npr. povremenu vožnju biciklom smanjuje se stres u nogama i na taj način smanjuje opasnost od ozljeda. Trkači trebaju birati vrstu vježbi koja je najsličnija trčanju u smislu korištenja mišića, a to su pokretna traka za trčanje, trčanje u vodi, sobni bicikl i slično. Uz cross trening možete nastaviti trenirati unatoč nekim ozljedama jer ćete poštedjeti mišiće ili dijelove tijela koji su ozlijeđeni i omogućiti im kvalitetno vrijeme oporavka. Istovremeno, nećete biti frustrirani čekajući oporavak nego zadovoljni i najvažnije - u kondiciji.

Brži oporavak: Kada ste ozlijeđeni, cross trening pomaže bržem povratku u normalu i smanjuje rizik da će se određena ozljeda vratiti. Za trčanje se procjenjuje da su 50% ozljeda upravo ponovljene ozljede. Možete vježbati neke manje naporne kardio vježbe kako biste zadržali kondiciju dok ste ograničenog kretanja zbog ozljede.

Veća aerobna sprema: Dok čak i najsposobniji trkači ne mogu izdržati više od 15 sati trčanja tjedno, plivači i biciklisti mogu izdržati duplu količinu treninga. Dodajući takve kardio vježbe trkaćem rasporedu možete doprinijeti svojoj aerobnoj spremi bez da povećavate rizik od ozljeda.

Više snage: Trening snage, kao npr. trening eksplozivnosti ili skakanja povećava snagu tijela što rezultira pretrčavanjem dužih staza i brže vrijeme utrke.

Veća učinkovitost: Dinamička fleksibilnost je sposobnost za npr. trčanje uz minimalan unutarnji otpor mišića i zglobova. Dinamičko istezanje su pokreti koji pojačavaju dinamičnu fleksibilnost oponašajući način na koji se vaši mišići i vezivna tkiva zapravo istežu tijekom trčanja. Primjer je hodanje divovskim koracima (tj. hodanje najdužim korakom koji možete napraviti). Redovno prakticiranje dinamičkog istezanja smanjuje unutarnji otpor za vrijeme trčanja te na taj način poboljšava učinkovitost Vašeg koraka.

Poboljšanje zdravlja i gubitak kilograma: Ako to činite pravilno, cross trening će biti jako koristan za Vaše cjelokupno zdravlje. Također će pomoći izgubiti i kilograme.

Cross trening je trening namijenjen svima, bez obzira na stanje kondicije, dob ili sportsko iskustvo. Na ovaj način razvija se veći broj sposobnosti nego kada se bavite jednom vrstom treninga. Uz cross trening povećavate fleksibilnost, brzinu, ravnotežu, kardiovaskularnu i respiratornu izdržljivost, jakost, koordinaciju te mišićnu izdržljivost. Dovoljno razloga za ovu vrstu vježbe, zar ne?

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express