X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Djeca i tjelovježba

Podjeli članak

Baš kao i kod odraslih, tjelovježba je vrlo bitan čimbenik u održavanju zdravlja i u manjih uzrasta. Štoviše, možda je još i bitnija jer je tijelo djeteta je još uvijek u razvoju pa mu je potrebno osigurati pravilan i kvalitetan rast.

Dokazano je da djeca mlađa od pet godina koja nisu dovoljno aktivna tijekom tog razdoblja kasnije u životu pate od više zdravstvenih tegoba od aktivnijih vršnjaka. U razdoblju od 4 -5 godina uglavnom se preporuča barem tri sata tjelesne aktivnosti – kretanja, šetnje, igre, a mlađa djeca uglavnom samostalno svo svoje vrijeme budnosti provode krećući se.

Djeca starija od pet godina na dan bi trebala biti aktivna najmanje 60 minuta. Aktivnosti bi trebale biti razne, od nešto lakših kao što su igranje na igralištu ili vožnja bicikla do napornijih i zahtjevnijih poput igranja tenisa i trčanja. Svakako se preporuča trčanje i skakanje koje pomaže u razvoju jakih i čvrstih kosti, a sklekovi i trbušnjaci također su prikladni jer jačaju mišiće.

Što manje vremena djeca i tinejdžeri provode ispred raznih vrsta ekrana, to bolje za njihovo zdravlje. Neovisno o količini aktivnosti, dugotrajno sjedenje dokazano šteti zdravlju. Ono usporava metabolizam i značajno povećava rizik od razvoja dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti (za preko 100 %). Dakle, dugo sjedenje štetno je neovisno o tome koliko inače vježbate. To je bitno za znati; svakih pola sata do sat vremena preporučuje se malo prošetati i protegnuti – udaljiti se od stolice i ekrana.

Preporučuje se ograničiti vrijeme koje djeca provode na sjedilački način pred televizorom ili računalom na jedan do dva sata dnevno. Savjet je pogotovo bitan uzmemo li u obzir da sjede već od jutra u školskim klupama, pa je sjedilački način života kod kuće osobito poguban za zdravlje.

Sve navedeno važi i za djecu, ako ne i više. Izrazito je bitno da u svoj život uključe aktivnosti, a tome možete pridonijeti i vi. Pustite djecu neka hodaju do škole; nemojte ih voziti vi. Treniranje sporta dobar je način da se osigura minimum aktivnosti. Ako imate psa, šetnja je još jedan dobar način vježbe.

No osobito je bitno da povremeno dođe i do intenzivnijih aktivnosti, dakle brzog trčanja, gimnastike, nogometa, plesa ili vrlo napornog bicikliranja. Intenzitet aktivnosti trebao bi biti takav da djeca ne mogu reći više od dvije-tri riječi bez da zastanu po dah. Takav tip tjelesne aktivnosti pruža najviše dobrog učinka u najmanje vremena i bitan je za ukupno zdravlje. Upisivanjem nekog od sportova osigurat ćete takav tip vježbanja.

Redovito vježbanje povećava razinu samopouzdanja, omogućuje djetetu da stekne bolju koordinaciju i reflekse te jača mišiće i kosti. Tu je još i regulacija tjelesne težine. No nisu sve prednosti tjelesne. Tjelovježba povećava koncentraciju i olakšava učenje, a ima i blagotvoran učinak na san. Prednost bavljenja tjelesnim aktivnostima od rane dobi jest ta što će dijete steći dobru naviku koja će trajati cijeli život.

Sjedilački način života je, uz lošu prehranu i, vjerojatno, genetiku, jedan od glavnih uzroka pretilosti u djece. Istraživanja pokazuju da su nedovoljno tjelesno aktivna djeca češće pretila od aktivne djece, što zaista ne čudi. Glavni je problem što se navika sjedilačkog načina života u djetinjstvu lako i efektno održi i u odrasloj dobi, što je osobito zabrinjavajuće iz perspektive javnog zdravstva.

Za sve te tjelesne aktivnosti kojima se dijete želi baviti dobro je osigurati odgovarajuću opremu kako se ono ne bi slučajno ozlijedilo, a bolji rezultati koje će ono postići služit će kao dodatna motivacija za bavljenje aktivnošću. U našem web-shopu možete pronaći sve što može zatrebati vašem djetetu za sigurno i veselo bavljenje sportom. Tu su razni modeli kopački, tenisica za košarku, trčanje, rukomet i trening, a imamo i širok izbor kvalitetne sportske odjeće. Ne treba zaboraviti ni posebne Adidasove i Nikeove Back to School paket, gdje možete po povoljnoj cijenu dobiti komplete ergonomskih ruksaka, tenisica i trenirke. Tu je i izbor opreme za razne sportove – reketi za stolni tenis i badminton, oprema za odbojku, rukomet

Tjelesna aktivnost vrlo je bitan faktor rasta i razvoja djece i u interesu bi svakog roditelja trebalo biti poticanje djeteta na redovitu tjelovježbu i sportske aktivnosti. Najbolji je način možda pokazati vlastitim primjerom i zajedno s djetetom se više kretati – otići na izlet u prirodu ili u šetnju parkom. Time činite dobro ne samo djetetu, nego i sebi . Tjelesna aktivnost lijek je za sve uzraste i njezin pozitivan utjecaj na tijelo i duh zaista je šteta propustiti.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express