X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Kako alkohol utječe na sportaše

Podjeli članak

Čaša vina ili piva i malo zabave neće nikome naškoditi. Svi se mi moramo ponekad opustiti i zabaviti. Međutim, prekomjerno konzumiranje alkohola i zabavljanje mogu imati teške posljedice za sportaše kojima je cilj nastupati na najvišoj razini.

U novinama ili na internetu nerijetko možemo pročitati skandalozne priče o sportašima koji su prekomjerno uživali u alkoholu ili sudjelovali u prometnoj nesreći dok su bili pod utjecajem alkohola. Svi znaju da sportaši naporno rade, ali se znaju i pretjerano zabaviti. Finski skijaš skakač Matti Nykänen izjavio je kako mu je trebalo puno hrabrosti da skoči trijezan. Ponekad novac, slava ili nešto treće prouzroče privremeno ludilo kod sportaša. Ali razlozi nisu bitni. Problem je što mnogi od njih vjerojatno ne razmišljaju o posljedicama.

Rizične skupine

Naravno da nije istina da svi sportaši uživaju u alkoholu. Cristiano Ronaldo i Jaromir Jagr samo su par velikih sportskih zvijezda koje apstiniraju od alkohola. Međutim, neke skupine sportaša imaju veće šanse da podlegnu alkoholu i pretjeranim zabavama. Mladi sportaši koji su tek završili srednju školu su najpodložniji alkoholu. To je vjerojatno zbog toga što se u to doba počinju osamostaljivati, neki se i presele zbog sporta pa više nisu pod nadzorom roditelja.

Zanimljivo je da su najkompetitivniji sportaši najpodložniji konzumiranju alkohola, posebice tijekom sezone. U usporedbi s njima, sportaši koji su usredotočeni na pobjedu konzumiraju više alkohola tijekom prekida u sezoni. Također treba istaknuti kako su problemi s konzumiranjem alkohola češći kod sportaša koji se bave timskim sportovima nego kod individualnih sportova.

Zašto sportaši trebaju dobro razmisliti prije konzumiranja alkohola i zabavljanja cijelu noć?

Najgora stvar koju sportaš može napraviti svom tijelu jest uskratiti san. Stoga sportaši koji se zabavljaju bez alkohola, ali probdiju cijelu noć svejedno uzrokuju veliki stres svom tijelu. Manjak sna negativno utječe na autonomni živčani sustav koji pomaže kontrolirati krvni tlak, otkucaje srca, tjelesnu temperaturu i mnoge druge fiziološke mehanizme.

Nedostatak sna također pospješuje disfunkciju imunološkog sustava zbog čega se tijelo teže bori protiv infekcija i prehlada, cjepiva su manje učinkovita, a rizik od bolesti srca se povećava. Nadalje, manjak sna može umanjiti kognitivne performanse poput pozornosti, učenja i radne memorije. Dodatan primjer nepovoljnih posljedica uključuje debljanje zbog promjene u metabolizmu.

Nedostatak sna najštetniji je za mlađe sportaše. Na primjer, mlađi sportaši koji spavaju manje od 8 sati na dan imaju 1,7 puta veću vjerojatnost od ozljede u usporedbi sa sportašima koji spavaju više od 8 sati dnevno.

Ostale negativne posljedice prekomjernog zabavljanja i konzumiranja alkohola su:

- smanjenje razvoja mišića
- smanjenje razine testosterona
- manjak energije i gubitak izdržljivosti
- dehidracija, grčevi i istegnuća mišića
- smanjene razine ljudskog hormona rasta
- oslabljena reakcija i koordinacija
- povećanje rizika od ozljede

Svakako treba napomenuti kako su ljudi različiti te da rizici mogu biti vrlo subjektivni ovisno o sportašu, vremenu zabavljanja i količini konzumiranog alkohola.

Zaključak

Potpuna apstinencija nije rješenje ukoliko je ona nametnuta silom. Sportaši trebaju uživati u životu i zabavljati se. Međutim, velika je razlika između podizanja čaše prilikom proslave posebnog događaja i opijanja do te mjere da vas netko pronađe kako ležite bez svijesti. Svaki sportaš treba znati svoje ciljeve. Ako je cilj nastupati na najvišoj mogućoj razini, onda se neke "zabavne" stvari moraju žrtvovati.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express