X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Kako izbjeći pretjerano treniranje

Podjeli članak

Kako bi se poboljšala učinkovitost sportaša, postoji neizbježna potreba za stalnim napretkom prilikom treniranja. Zahtjevi treninga mogu biti veliki stoga je važno poznavati intenzitet treninga. Saznajte na koje načine možete izbjeći pretjerano treniranje.

Svaki trening, čiji je cilj unaprjeđenje vještina i sposobnosti, može rezultirati preopterećenjem. Tijekom faze oporavka, sposobnosti sportaša se poboljšavaju ovisno o tome kako se prilagođavaju na stres koji je izazvan prethodnim treningom. U suvremenoj periodizaciji treninga, normalno je imati nekoliko treninga koji rezultiraju preopterećenjem, dok je predviđeno vrijeme oporavka između tih treninga nedovoljno. To se zove pretjerano treniranje. Ako oporavak nije planiran na odgovarajući način (zajedno s drugim važnim čimbenicima koje ćemo navesti u daljnjem tekstu), pojavit će se preopterećenost koja može postati ozbiljan problem za sportaša i cijelu momčad.

Nekoliko čimbenika može otkriti preopterećenost. Fizički i fiziološki pokazatelji mogu biti:

- razina hormona u krvi (na primjer, omjer testosterona i kortizola)
- analiza urina
- veće oscilacije krvnog tlaka
- broj otkucaja srca
- kvaliteta sna
- povećanje ili gubitak tjelesne mase
- bolovi u zglobovima
- gubitak apetita

Psihološki pokazatelji jednako su važni stoga ih je vrlo važno identificirati:

- gubitak volje
- gubitak koncentracije
- tjeskoba
- depresija

Načini na koje možete izbjeći pretjerano treniranje

Periodizacija treninga

U današnjem sportu potreban je precizan plan i program za cijelu sezonu. Ciljevi i metode treniranja moraju biti točno određeni. Vrlo je važno napomenuti da plan i program moraju biti fleksibilni za bilo kakve promjene tijekom razdoblja treninga zbog povratnih informacija trenera o stanju momčadi i sportaša.

Praćenje intenziteta i obujma treninga

Ukupno opterećenje treninga može se prikazati kroz intenzitet i obujam treninga. Intenzitet se može objasniti kao opterećenje na kardiopulmonalni sustav (aktivnosti poput trčanja i vožnje bicikla) ili neuromuskularni sustav (dizanje utega). Obujam se može definirati kao vrijeme trajanja treninga ili broj ponavljanja setova vježbi. Najbitniji čimbenik je neprestana varijacija intenziteta i obujma tijekom sezone.

Oporavak

Oporavak nije samo vrijeme odmora tijekom treninga, već svaki trenutak koji nije proveden na treningu. Vrijeme odmora tijekom treninga ovisi o ciljevima treninga te stoga treba biti točno određeno. Odmor koji dolazi poslije i između treninga je od iznimne važnosti. Prilagođavanje stresu treniranja je najbitnije načelo sportskog treniranja zbog čega oporavak nakon treninga ima direktan utjecaj na poboljšanje performansi. Savjetuje se redovito spavanje optimalnog trajanja zajedno s povremenim drijemanjem koje nadoknađuje energiju, ako je to potrebno.

Prehrana i hidratacija

Prehrana u sportu određuje se prema zahtjevima sporta. Manjak glikogena određuje unos ugljikohidrata, dok se održavanje ili povećavanje mase mišića regulira unosom proteina. Nadalje, masti, minerali i vitamini reguliraju i podržavaju različite procese u tijelu koji mogu biti od velike važnosti za održavanje tijela u homeostazi. Sportaši trebaju neprestano piti vodu ili sportske napitke. Nemojte čekati da ožednite jer je to znak da se vaše tijelo približava dehidraciji.

Individualizacija

Iako su treninzi timskih sportova većinu vremena prilagođeni grupama ljudi, individualan trening je od iznimne važnosti. Svaki čovjek je drugačiji i zbog toga se treba u obzir uzeti trening poboljšanja performansi  koji je prilagođen pojedincu. Treninzi u kojima svaki sportaš radi iste vježbe ne mogu donijeti optimalan ishod za svakog pojedinca.

Izbjegavanje monotonije i komuniciranje

Ne treba se držati jednog jedinog načina zagrijavanja, istih vježbi i istog vremena treninga. Sve su to čimbenici koji mogu dovesti do psihološkog zasićenja i mogućeg gubitka volje. Varijacija prethodno spomenutih čimbenika može pozitivno utjecati na izbjegavanje monotonije. Dobra komunikacija je vrlo važna u timskom sportu. Kvalitetan odnos trenera i sportaša može biti presudan. Također je bitna komunikacija između cijelog sportskog osoblja - od trenera do fizioterapeuta.

Slijedite ove savjete kako biste izbjegli preopterećenost koja je uzrokovana pretjeranim treniranjem. Na taj način ćete kvalitetno trenirati što će povećati vaše šanse za uspjeh.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express