X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Kako se pripremiti za maraton

Podjeli članak

Sezona maratona, te popularne trkačke discipline, je počela. Ako trčite maraton prvi puta ili ste već trčali pa želite ponoviti gradivo, dobro je podsjetiti se nekih strategija za uspjeh. Kako istrčati maraton može postati jednostavnijim uz nekoliko ključnih i bezvremenih savjeta.

Trčanje je jednostavan i najjeftiniji sport. Ipak, za maraton trebate uložiti u kvalitetne tenisice za trčanje. Tenisice trebaju biti lagane ali istovremeno pružati dobru potporu. Također je bitna prozračnost tenisica kako se stopala ne bi znojila posebice u ljetnim mjesecima. Kvalitetne, prozračne tenisice također hlade nogu, što čini tenisicu udobnijom. Prilikom trčanja bitne su i sportske čarape. Izaberite onaj tip u kojima inače trčite kako biste bili sigurni da će biti udobne i neće stvarati trenje i neudobnost na nogama. Naglasiti treba i važnost majice od prozračnih materijala, poput Adidas Climacool linije koja sprječava znojenje te kožu čini suhom i hladnom. Nipošto ne trčite u pamučnim majicama iako se obično dobiju na maratonu i sadrže logo utrke. Pamuk će Vas gušiti i usporiti te iritirati kožu.

Kao pripremu za maraton, okušati se možete i trčeći polumaraton. Osim fizičke pripreme, istrčani polumaraton pripremit će Vas i podići također i mentalno. Za cilj si možete postaviti nešto brže vrijeme nego što ste si postavili za maraton. Ako niste u mogućnosti sudjelovati u nekom od polumaratona, organizirajte dužu utrku s prijateljima te si također za cilj postavite nešto brže vrijeme. Suprotno logici, povećanje kilometara treninga pred utrku neće Vam pomoći, naprotiv odmoći će Vam. Nemojte se dodatno naprezati pred samu utrku, vjerujte u snagu koju ste stekli do sada i kvalitetu odrađenih treninga te se obavezno pobrinite da imate kvalitetan san.

Ako ste u mogućnosti, pokušajte na treningu imitirati maratonsku stazu za koju se pripremate. Ako ona sadrži brda, pronađite slične uzvisine u Vašem okruženje, ili ako niste u mogućnosti pristupiti takvim stazama, koristite traku za trčanje, stepenice u kući ili na stadionu. A ako je pak maratonska staza potpuno ravna, trenirajte na nizinskom terenu. Iako se ravan teren čini manje zahtjevnim, pripazite na jednoličnost staze jer to znači da ćete cijelo vrijeme koristiti iste mišiće. Stoga se i za takvu vrstu terena treba pripremiti.

Za uspješan maraton važna je pravilna hidratacija jer kada je organizam dehidriran, mišići dobivaju manje kisika i energije što trkača čini sporijim. Stoga je potrebno tijekom čitave utrke konzumirati sportska pića jer ona sadrže tekućinu, ugljikohidrate te elektrolite. Obično su dostupni kao okrjepa tijekom utrke. Slobodno konzumirajte po jedno na svakoj dostupnoj stanici. Informirajte se koliko često će tekućina biti dostupna na utrci te vježbajte unošenje tekućine tim tempom. Važnost prehrane u sportaša također je ključna. Nekoliko dana prije utrke konzumirate visokovrijednu hranu bogatu ugljikohidratima. Posebice je važan doručak.

Tri do četiri dana prije maratona otrčite 4 – 5 kilometara tempom koji ste uvježbali za maraton i u opremi u kojoj ćete trčati maraton. Osim što ćete si podići samopouzdanje pred samu trku, ovakav trening će Vam pružiti dodatnu kondiciju te uhodavanje u maratonski tempo trčanja. Ako je moguće, trčite u isto doba dana kada ćete trčati i maraton.

Motivirajte se zamišljajući sebe kako prolazite cilj s novim osobnim rekordom. Pozitivne mentalne slike pomoći će Vam ostvariti postavljeni si cilj. Dobro je postaviti si dva cilja – jedan ako sve ide po planu, a drugi, plan B, za slučaj da se taj dan ne osjećate najbolje ili da Vam vremenski uvjeti ne odgovaraju.

Nakon što ste u obzir uzeli sve potrebno, opustite se i razmišljate o uspjehu na maratonu koji slijedi. Savladavajte utrke kilometar po kilometar, ne razmišljajte o sva 42, nego se fokusirajte na savladavanje npr. svakih 5 kilometara i pohvalite se za svaki uspješno prijeđeni. A kada postane teško, ponovite si: „Ja to mogu i ja ću to uspjeti. Ne predajem se!“

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express