X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Kako se pripremiti za polumaraton?

Podjeli članak

Polumaraton je dugoprugaška disciplina duga 21 kilometar, a trči se po ulicama i stazama. Nazvan je tako jer dužina staze za polumaraton predstavlja točno polovinu maratonske staze. Polumaratoni su u svijetu sve popularniji oblik rekreacije i aerobnog vježbanja, a broj trkača polumaratona raste svake godine, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. Zašto je polumaraton toliko popularan i omiljen među populacijom?

Trčanje polumaratona ne zahtijeva rigorozne i duge treninge te odricanja poput priprema za maraton te ga je lakše istrčati. Kao i svaki pothvat, i prije početka pripreme za polumaraton moramo si postaviti određeni cilj koji želimo ostvariti. Kada je cilj pred nama, moramo mu se kvalitetno posvetiti, bez obzira na formu u kojoj se trenutno nalazimo. Za polumaraton trebamo inspiraciju, volju, motiv i upornost. Zašto ne bismo učinili nešto korisno za svoje zdravlje i svoju kondiciju te imali u svom rezimeu postignuće koje ćemo dugo pamtiti? Donosimo Vam savjete kako se pripremiti za polumaraton!

Početnici s treninzima trebaju krenuti lagano kako bi se tijelo naviklo na novi tempo. Nakon treninga uvijek si osigurajte kvalitetan odmor. Trenirati  biste trebali redovito te trčati 3 do 4 km po treningu 20 do 30 minuta, bar 3 puta tjedno. Preporuča se početi barem 4 mjeseca prije utrke. Ako smatrate da je Vama potrebno više ili manje, sami se odredite parametre. Oni moraju biti razumno postavljeni kako biste ih mogli pratiti. Na taj način postići ćete željenu kondiciju i izdržljivost. Vikendom možete povećavati kilometražu i postupno navikavati svoje tijelo na veće napore. Budite uporni i ne dajte se obeshrabriti ako ne bude išlo onako kako ste zamišljali. Napredak u pripremama individualan je i ovisi o mnogim faktorima kao što su naša ranija kondicija, dob, spol te broj i dužina odrađenih treninga.

Najvažnije je da unutar sebi postavljenog vremena postupno napredujete. Kako biste se što bolje pripremili, možete potražiti i stručnu pomoć te edukaciju u stručnoj literaturi ili na internetu. Prije nego što počnete razmišljati o pripremama za polumaraton utvrdite jeste li zdravstveno spremni za takav pothvat. Naime, pripremama za polumaraton moramo pristupiti bazirajući se na vlastitu sigurnost. Možete se posavjetovati sa svojim osobnim liječnikom prije donošenja konačne odluke. Ovo se posebice se odnosi na pušače i bivše pušače, osobe koje uzimaju neke lijekove, osobe koje su nedavno operirane, kronične bolesnike i osobe sa nedavnim ozljedama te sve one iznad 30 koji duže vremena nisu trenirali.

Ukoliko se osjećate spremnim, a to je potvrdio i Vaš liječnik, vrijeme je da se počnete pripremati za vaš prvi polumaraton! Koja je oprema potrebna za polumaraton?

Trčanje je jedan od najjeftinijih sportova i zasigurno već posjedujete svu potrebnu opremu. Izaberite sportske hlačice, prozračnu majicu kratkih rukava te sportske čarape u kojima se osjećate najudobnije. Jedini dio opreme na koji morate obratiti pažnju i na kojem se ne smije štedjeti su tenisice za trčanje. Kvalitetne tenisice za trčanje direktno su ulaganje u uspjeh priprema kao i samog nastupa a ponajprije u Vaše zdravlje. Adekvatne tenisice čuvaju zglobove koji će prilikom intenzivnih treninga za polumaraton biti dodatno opterećeni, omogućuju stopalima da dišu i da se ne znoje, lagane su kako biste ih što manje osjećali te fleksibilne i prilagođavaju se Vašim stopalima. Također je iznimno važno da su Vam tenisice udobne jer ćete u njima provoditi puno vremena. Stoga odabiru svojih novih tenisica posvetite posebnu pažnju.

Pravilna prehrana sportaša kao i hidratacija tijela iznimno su važne tijekom treninga i priprema. Pripazite da unosite kvalitetne visokovrijedne namirnice te dovoljno tekućine tijekom cijelog dana kako bi tijelo ostalo hidratizirano, osobito za vrijeme toplijih dana.

Priprema za polumaraton dostižan je cilj ukoliko mu se kvalitetno posvetimo. Osim beneficija za zdravlje, na polumaratonu neizostavni su i druženje te dobra zabava kao i osobna satisfakcija zbog postignutog cilja.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express