X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Koje su koristi vježbanja tijekom menopauze?

Podjeli članak

Menopauza je prirodno fizičko stanje kroz koje mora proći svaka žena. Postoji mnogo vrsta tretmana koji mogu smanjiti rizike koje donosi menopauza, jedan od kojih je redovito vježbanje.

Menopauza je prirodno i neizbježno fizičko stanje koje će sve žene doživjeti u svojim kasnim četrdesetim i ranim pedesetim godinama. Simptomi menopauze su brojni i iako nije dokazano da vježbanje ublažava simptome menopauze, ono definitivno može olakšati tu tranziciju smanjivanjem stresa i poboljšavanjem ukupne kvalitete života.

Poznato je da menopauza označava prestanak ženske reproduktivne sposobnosti i kraj plodne faze u životu žene. Ono što se često ne spominje jest da menopauza uzrokuje velike kratkoročne i dugoročne fizičke, ali i psihičke promjene. Gubitak estrogena snažno je povezan s menopauzom. Također je povezan s brojnim zdravstvenim problemima. Neki od dugoročnih zdravstvenih problema koji su povezani s menopauzom su:

- srčane bolesti (rizik za srčane bolesti dramatično se povećava s menopauzom)
- osteoporoza
- slabija funkcija mjehura i crijeva
- slabija funkcija mozga (rizik od Alzheimerove bolesti)
- slabija elastičnost kože (više bora)
- slabija snaga mišića
- promjene raspoloženja
- depresija

Naravno da postoji veći broj tretmana koji mogu pomoći smanjiti rizike povezane s ovim zdravstvenim stanjima te ih svakako treba uzeti u obzir (npr. hormonska terapija), ali u nastavku pročitajte nešto više o blagotvornom utjecaju vježbanja i fizički aktivnog stila života.

Prednosti redovitog vježbanja nakon menopauze

Nedavno istraživanje otkriva važnost redovitog vježbanja nakon menopauze. Autori studije predstavili su prednosti vježbanja, pravilan način početka vježbanja, prehrambene savjete te su također pokazali razne vježbe (poput aerobnog treninga) koje žene lako mogu obavljati tijekom menopauze. Glavne prednosti redovitog vježbanja su održavanje tjelesne težine, mišića i koštane mase. Program vježbanja za žene u menopauzi trebao bi uključivati vježbe izdržljivosti, snage i ravnoteže. Preporučuje se otprilike 2 sata i 30 minuta umjerene aerobne aktivnosti tjedno. Također se preporučuje praćenje otkucaja srca.

Osim vježbi snage i izdržljivosti, autori studije preporučuju tehnike dubokog disanja poput joge ili vježbi istezanja, koje uključuju tehnike dubokog disanja. Na taj se način može smanjiti stres i simptomi koji su povezani s menopauzom. Međutim, žene koje pate od određenih medicinskih problema trebale bi izbjegavati vježbanje. Na primjer, žene s osteoporozom ne bi trebale sudjelovati u aktivnostima u kojima postoji rizik od pada. Starije žene trebaju slušati svoje tijelo, biti oprezne i ne ignorirati znakove upozorenja.

Osteoporoza i tjelovježba

Rana menopauza i sva dulja razdoblja u kojima je razina hormona niska, a menstrualni ciklusi odsutni ili neredoviti, mogu izazvati gubitak koštane mase. Iako ne znamo točan uzrok osteoporoze, znamo kako se bolest razvija. Do otprilike 30. godine, svaka osoba obično gradi više koštane strukture nego što gubi. Tijekom procesa starenja, gubitak kostiju nadmašuje rast kostiju, što rezultira postupnim gubitkom koštane mase. Ovaj proces je ubrzan kod žena nakon menopauze, a kada taj gubitak kostiju dosegne određenu točku, osoba dobiva osteoporozu. Što više koštane mase izgradimo do 30. godine, to su niže šanse od obolijevanja od osteoporoze u kasnijim godinama. Stoga je logično zaključiti kako žene mogu smanjiti rizik od osteoporoze pridržavajući se odgovarajućih prehrambenih navika i redovitim vježbanjem od svojih ranih godina.

Žene bi trebale uživati u dobroj kvaliteti života čak i nakon menopauze. Istraživanja su pokazala da starije žene koje ostaju fizički aktivne (na primjer, pohađanjem pilatesa) održavaju svoje tijelo zdravim. Međutim, prakticiranjem zdravih navika od rane dobi uvelike ćete si olakšati život nakon menopauze jer tjelovježba smanjuje zdravstveni rizik od bolesti povezanih s menopauzom. Zato nemojte čekati menopauzu, već počnite vježbati i zdravo se hraniti još dok ste mlade i zdrave.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express