X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Koliko kalorija trošite prilikom hodanja i trčanja

Podjeli članak

Zanima li vas koliko kalorija trošite prilikom hodanja u odnosu na trčanje? Donosimo vam točne rezultate nekoliko istraživanja kako biste mogli odlučiti koji je vid vježbanja najbolji za vas.

Neki ljudi ponekad preferiraju hodanje umjesto trčanja. Naravno, mogli biste reći da je to zbog njihove niske fizičke spremnosti i to bi svakako bilo razumno objašnjenje. Međutim, neki ljudi ponekad hodaju iako im je fizička spremnost na zavidnoj razini. Ponekad je hodanje jednostavno puno ugodnije od trčanja.

Trčanje po zemljanoj stazi obično podrazumijeva gledanje prema dolje kako biste izbjegli kamenčiće i rupe koji se mogu naći na vašem putu. Dakle, ako većinu vremena gledate prema dolje, postoji velika vjerojatnost da ćete propustiti prekrasne znamenitosti te nećete moći iskusiti svaki aspekt prirode koja se nalazi oko vas. Zbog toga hodanje povećava užitak boravka u prirodi.

U ovom članku ipak se nećemo dalje baviti psihološkim razlikama između hodanja i trčanja. To ćemo ostaviti za neku drugu priliku. Sada ćemo se usredotočiti na fiziološke karakteristike ta dva načina kretanja. Iznijet ćemo podatke nedavnih istraživanja kako biste mogli odlučiti što najbolje odgovara vama i vašim ciljevima.

Potrošnja kalorija prilikom trčanja i hodanja

Počnimo s nekim osnovnim činjenicama. Potrošnja kalorija po satu:

- trčanje: 560
- jogging: 490
- hodanje: 245
- vožnja bicikla: 420

Istraživanje koje se bavilo mjerenjem potrošnje energije neizravnim kalorimetrom otkrilo je da se više energije troši prilikom trčanja u odnosu na hodanje. Točnije, ustanovljeno je da trčanje zahtijeva više energije na 1600m bilo da se radi o pokretnoj traci ili stazi (pokretna traka: trčanje ~115 kalorija, hodanje ~81 kalorija; staza: trčanje ~115 kalorija, hodanje ~80 kalorija).

Također je ustanovljeno kako su osobe s prosječnom fizičkom spremnošću potrošile 89 kalorija prilikom hodanja na 1600m i 110 kalorija pola sata nakon vježbe. Oni koji su 1600m pretrčali potrošili su 112 kalorija tijekom trčanja i 159 kalorija tijekom pola sata oporavka.

Drugo istraživanje podržalo je činjenicu da veća potrošnja energije dovodi do većeg gubitka tjelesne težine. Ono što je još zanimljivije jest što je također utvrđeno da čak i kada trkači i hodači potroše jednaku količinu energije (što znači da su hodači proveli više vremena vježbajući te su prešli veće udaljenosti), trkači ipak izgube više kilograma i imaju bolju šansu za održavanje indeksa tjelesne mase i opsega struka.

Utjecaj trčanja i hodanja na zdravlje

Ipak, nije sve u gubitku tjelesne mase. Jedno je istraživanje pokušalo ocijeniti utjecaj hodanja i trčanja na zdravlje. Istraživanje sugerira da trčanje nije jedini put prema dobrom zdravlju. Otkriveno je da istovjetna potrošnja energije prilikom umjerenog (hodanje) i intenzivnog (trčanje) vježbanja donosi slično smanjenje rizika od hipertenzije, hiperkolesterolemije, šećerne bolesti i eventualno koronarne bolesti srca. To je više nego obećavajuće za starije osobe i one osobe koje imaju poteškoća prilikom trčanja.

Naše mišljenje jest da tjelesna aktivnost podrazumijeva razne oblike kretanja i vježbanja. Volite li hodati? Onda hodajte. Više volite trčati? Onda trčite. Obavljajte onu fizičku aktivnost kojoj se veselite. Od iznimne je važnosti da ostanete aktivni u svojem svakodnevnom životu. Obratite pozornost na signale koje vam šalje vaše tijelo, kao i na svoje emocionalne potrebe.

A ako vam je i hodanje i trčanje dosadno, postoji nekoliko alternativa da ostanete fizički aktivni. Aktivnosti poput biciklizma, plivanja, dizanja utega, joge, itd. pomoći će vam u održavanju vaše fizičke spremnosti i zdravlja. Ipak, imajte na umu da svaki put prema nekoj fizičkoj aktivnosti započinje hodanjem.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express