X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Konzumacija sokova prilikom vježbanja

Podjeli članak

Tjelovježba zna biti naporna, ali se na kraju uvijek isplati. Bilo da radite kardio vježbe ili vježbe snage, svoj tijelu činite uslugu. Zato je važno svoju rutinu vježbanja učiniti što je moguće efikasnijom kako biste osjetili što brži napredak.

U tome, vjerovali ili ne, mogu pomoći sokovi i razni smoothieji. Njihovom konzumacijom unosite priličnu količinu energije, vitamina, minerala i elektrolita potrebnih za sigurno i kvalitetno vježbanje. Radi se o pravom prirodnom „dopingu“. Naravno, ne očekujte čuda, ali korisno je. Časa finog voćnog soka odlična je i za oporavak od napornog treninga. U svakom slučaju, takvi prirodni proizvodi predstavljaju višestruko bolji izbor od raznih sportskih ili, ne daj bože, energetskih napitaka. Vjerujte nam na riječ – Vaše će Vam tijelo biti zahvalno!

Uglavnom ne preporučujemo naporno vježbanje ako ste trenutno na dijeti čišćenja sokovima (detox) i sl., koje su danas sve popularnije. Pri tome se unosi vrlo malen broj kalorija i ako ste nepažljivi, tijelu možete prouzročiti više štete nego koristi.

Za prije vježbanja

Elektroliti su vrlo važni za ispravno funkcioniranje mišića, ali i tijela u cjelini. Kalij, magnezij, cink, ali i male količine soli, prisutne su u prirodnim sokovima. U različitoj mjeri doduše, pa se općenito preporuča „šarena“ konzumacija sokova, tj. doslovce sokova i od zelenog i žutog i crvenog voća i povrća. Time se manje-više pokrivate što se tiče raznolikosti unosa. Banane, naprimjer, obiluju kalijem pa su dobar odabir za sokove i smoothieje, dok u zelenom povrću ima dosta vlakana koja su opet dobra za probavu.

Narančasto obojeno voće i povrće smatra se najboljim prije vježbe. Beta-karoten dobar je antioksidans koji štite od štete nastale vježbanjem, tj. od nastanka slobodnih radikala zbog velikog i naglog unosa kisika. Za to su najbolje mrkve. Dodatak češnjaka, peršinova lista ili ginsenga trebao bi biti još zdraviji – ako to možete podnijeti. Naime, za češnjak se priča da poboljšava kondiciju (mada nije dokazano).

No ono što jest dokazano jest da je cikla jako dobra za povećanje unosa kisika. Nakon unosa cikle vježba se duže i jače, a hipoteza je da je to zbog nitrata u soku od cikle. Općenito, šećeri iz voća dobar su izvor brze energije, a orašasti plodovi mogu vam pomoći u održavanju i njezinom postupnom oslobađanju. Nemojte zaboraviti ni na pokoju čašu vode.

Izbjegavajte pića koja sadrže kofein. Ona mogu povećati učinak, no kofein je poznati diuretik koji još k tome ubrzava rad srca. Ako ne pazite, možete se dovesti u opasnost!

Za rast mišića

Klasični način povećavanja mišićne mase jest konzumacija proteina uz vježbanje. To se najčešće postiže konzumacijom mesa bogatog bjelančevinama i tzv. proteinskim shakeovima. To i jesu jedni od najboljih načina za dobivanje mišićne mase, no i određeni „prirodniji“ pripravci nisu za baciti.

Sokovi i smoothieji zelene boje solidni su izvori proteina. Povrće poput kelja, špinata i šparoga sadrži nezanemarivu količinu proteina, uzmemo li u obzir da se radi o povrću. Ipak, najbolje je dodati nešto sjemenki poput chia i lana. One su zaista bogate proteinima.

Nakon vježbanja

Postoji mnoštvo zdravih recepata za sokove koje možete piti nakon napornog vježbanja. Čokoladice ili proteinski shakeovi solidan su odabir za dodatnu energiju, no voće je ipak prirodnija opcija.

Kao i prije vježbe, vašem će tijelu trebati elektrolita i energije. Nemojte zaboraviti ni unijeti dovoljno vode. Ovdje su najbolji lagani recepti za sokove. Naprimjer, sok od ananasa s malo metvice nudi pravo osvježenje u vrućim ljetnim danima. A ni komad lubenice nije loš izbor. Nekima će odgovarati sokovi od maline ili borovnice s visokim glikemijskim indeksom, osobito ako imate visoke potrebe za energijom. Ipak, nemojte pretjerati s unosom ugljikohidrata.

Najbolje je odmah si pripremiti sokove, prije nego odete vježbati. Time ćete se lako odmoriti i opustiti kad se vratite s treninga, bez dodatnih napora cijeđenja i rezanja voća i povrća. Nekoliko kockica leda također su dobar način osvježenja, ali i razrjeđivanja soka ako vam je okus prejak.

Štogod napravili, probajte sve to raditi sa svježim voćem i povrćem, po mogućnosti ako isto nije špricano. Sokove iz trgovine koji „nisu vidjeli voća“ trebalo bi izbjegavati; uglavnom se ne radi o ičemu više od šećerne vodice. Najbolje bi bilo da je voće iz vašeg vrta, ili pak organsko – no to je opcija dostupna malom broju nas. Svejedno bi to trebalo imati na umu. Nismo teoretičari zavjere, no voće koje je proputovalo pola svijeta za nas je ipak upitno što se zdravstvenih prednosti tiče.

FeriviSport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express