X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Motivacija za početak treninga

Podjeli članak

Početak nove aktivnosti nikada nije ni lak ni jednostavan. To je pogotovo slučaj kad se radi o aktivnostima koje od nas zahtijevaju odricanje i trud, a čiji rezultati nisu neposredno vidljivi. Uz poboljšanje kvalitete prehrane, tjelovježba je jedan od najkorisnijih načina da si poboljšate kvalitetu života, i tjelesno i psihološki.

Među te aktivnosti svakako spadaju razne tjelesne aktivnosti, bilo rekreativno trčanje, bilo sportski treninzi, bilo dizanje u teretani.

Razbijanje navika

Ljudske navike često su vrlo jake i teško ih je razbiti. Lako se naviknemo na rutinu svakodnevnih aktivnosti te je svaka njihova promjena potencijalni uzrok stresa ili nelagode. Pri tome zapravo nije bitno je li ta promjena pozitivna – nelagoda će se pojaviti u dosta pojedinaca.

Donošenje odluke za početkom trčanja jedna je od njih. Za nju u rasporedu treba napraviti vremena, kao i nabaviti kvalitetnu opremu (tenisice, hlačice, majice).

No ova se ljudska sklonost može koristiti i kao poticaj. Nakon nekog vremena i tjelovježba postaje djelom te rutine te više ne „predstavlja problem“. 

To je većini ljudi jasno, no glavni problem predstavlja upravo uspostavljanje rutine vježbanja. Ogroman broj početnika odustane u prvih nekoliko dana, a činjenica je da će vam, što duže vježbate, postati sve lakše. Naravno, sve ovo podrazumijeva da je vaša odluka čvrsta. Odluka ipak mora dolaziti iznutra, a tu vam puno ne može pomoći nitko osim vas.

Kako početi

Za početak, uspostavite realne ciljeve. Ako smatrate da ćete moći trenirati ili vježbati tri puta tjedno, nemojte si zadati cilj od pet puta. To će vas samo demotivirati, a može biti i štetno ako niste dovoljno tjelesno spremni. Nemojte se pretrenirati. Bol i neugoda još će vas dodatno odbiti od tjelovježbe.

Nabavite odgovarajuću opremu. Ako se vaša tjelesna aktivnost odvija po vrućini i suncu, svakako se zaštitite kremama s UV zaštitom i kapama.  Odjeća bi vam trebala biti prozračna i lagana. Preporučamo i nositi bočicu s vodom kako biste nadoknadili izgubljenu tekućinu. No nemojte pretjerati!

Odredite si realne termine i odgovarajuću dužinu treninga. Varirajte aktivnosti, kako vam treniranje ne bi dosadilo. Tako će vam lakše biti shvatiti tjelovježbu kao ugodnu aktivnost umjesto dugotrajnu obavezu.

Učinite si odlazak na tjelovježbu što jednostavnijim. Ako vam je teretana ili staza za trčanje blizu puta s posla – spakirajte si opremu ujutro i vježbajte pri povratku. Tako se već unaprijed „obvezujete“ na odlazak, a i sam početak je lakši, jer je tako puno teže smisliti razne izlike.

Nađite ekipu

Ukoliko mislite da sami nećete moći izdržati, pronađite ili potaknite nekog od prijatelja da vježba s vama. Tako ćete jedno drugoga poticati, a propuštanje treninga bit će teže – prvenstveno iz želje da prijatelja ne „ostavite na cjedilu“. Možda se čini smiješno, ali metoda radi. Osjećaje srama i neuspjeha ljudi se trude izbjeći pod svaku cijenu, čak i ako se radi o prijateljima.

Ohrabrujuća okolina, pogotovo ona u kojoj su prijatelji koji već vježbaju, od ogromne je koristi. Njihovi savjeti pomoći će vam da vježbate što efikasnije i ugodnije, a i poticaja neće nedostajati. I za vrijeme tjelovježbe bit će vam zabavnije, a nakon treninga se možete otići i okrijepiti… No to niste čuli od nas J

Žuri polako

Jedan od najkorisnijih savjeta za početak vježbanja svakako je taj da razradite plan i držite ga se što je bolje moguće. Većinu planova možete besplatno pronaći na internetu, bilo da se radi o trčanju ili vježbama snage. Oni vam kroz određeni vremenski period, najčešće dva do tri mjeseca, daju smjernice i savjete kako biste iz ograničenog vremena vježbe izvukli najviše koristi.

Vježbe su uglavnom progresivnog tipa. Iz tjedna u tjedan intenzitet i težina treninga će se povećavati. To vam neće predstavljati problem – tijelo se moćan stroj i brzo se prilagođava povećanom opsegu aktivnosti. To vam omogućuje da u stvarnom vremenu pratite svoj napredak, što će vam zasigurno podići samopouzdanje i dodatno vas motivirati. Nije nemoguće da u roku od samo dva do tri mjeseca od potpuno sjedilačkog načina života napredujete do stanja u kojem možete pretrčati pet kilometara odjednom. Slični programi dostupni su i za vježbe snage, po mišićnim grupama.

Nagradite se

Iako vježbanje samo nudi brojne zdravstvene prednosti – u slučaju trčanja bolje kardiovaskularno zdravlje, i kondiciju, u slučaju dizanja izgled i snagu – smijete se i dodatno nagraditi. Na kraju krajeva, zašto si ne biste priuštili novu „igračku“ za vaš hobi ili otišli van s prijateljima ako ste ispunili svoj zacrtani cilj?

S vremenom bi vam vježbanje trebalo postati svakodnevica i užitak. Bit ćete zdraviji i osjećat ćete se bolje u svojoj koži. Samo se trebate odvažiti i napraviti prvi korak – isplati se!

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express