X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Naučite koje je najbolje sportsko piće za vas

Podjeli članak

Na tržištu postoji ogroman broj sportskih pića različitih okusa i kemijskog sastava. Ona se značajno razlikuju prema utjecaju na vaš organizam pa je važno upoznati se s njihovim svojstvima.

Ako povremeno sudjelujete u amaterskim ili profesionalnim trkačkim utrkama, sigurno ste tijekom utrke naišli na stol sa sportskim pićima. U ponudi su osim vode možda bili i voćni ili gazirani sokovi ili izotonična pića. Ako u tim trenucima niste sigurni koje piće bi bilo najbolje za vas, sljedeći vodič vam može pomoći u odluci.

Gotovo svako piće može u određenoj mjeri zadovoljiti vašu tjelesnu potrebu za tekućinom. Ali ako želite postići optimalnu hidrataciju i najbolje rezultate, neka pića su jednostavno bolja za vas od drugih, a na vama je da odlučite koja. Na vaš izbor utječe velik broj čimbenika – trajanje i dužina utrke, razina intenziteta, vaša osobna sprema, vremenski uvjeti te vaše osobne sklonosti.

Voda

Voda je uvijek najjednostavniji i najbolji izbor po pitanju hidratacije. Jeftina je, lako dostupna i uvijek u ponudi. Sadrži minerale, a ne sadrži dodatne kalorije koje bi vam mogle smetati ako nastojite smršaviti. Budući da voda ne može obnoviti vaše zalihe ugljikohidrata niti nadomjestiti elektrolite koje gubite znojenjem, najbolje ju je piti ako trčite kraće od trideset minuta.

Izotonična pića

Sportska (izotonična) pića se u tijelu apsorbiraju odmah, za razliku od vode koja se prvo mora vezati uz elektrolite. Osim toga, sadrže ugljikohidrate i elektrolite koji sportašima nude energiju i minerale koji se gube trčanjem. Optimalna koncentracija ugljikohidrata iznosi šest do osam posto. Od minerala treba izdvojiti natrij i kalij koji se gube znojenjem i koji su važni za zadržavanje tekućine, pravilan prijenos živčanih impulsa i regulaciju acidobazne ravnoteže. Izotonična pića su idealna za trčanje dulje od trideset minuta. Možete ih piti prije, tijekom ili nakon trčanja. Ako trčite kraće od trideset minuta, nisu vam potrebna jer sadrže dodatne kalorije koje obična voda ne sadrži.

Energetska pića

Ova pića se ističu po izrazito velikom udjelu šećera. Zbog toga nisu pametan izbor jer visoka koncentracija ugljikohidrata sprečava apsorpciju tekućine. Ova pića često sadrže i druge tvari i spojeve koji mogu poboljšati sportsku izvedbu, poput kofeina, , guarane, taurina ili ginsenga. Ipak, oni također mogu sniziti vaš krvni talk i usporiti srčani ritam. Zbog toga ćete možda osjetiti slabost, osobito ako ih pijete na prazan želudac. Stoga ih se preporuča piti samo u iznimnim slučajevima – ne tijekom trčanja nego prije ili poslije, i to ako ste već nešto pojeli i popili dosta tekućine. Mogu vam pomoći da povećate svoju energiju i budnost. Svakako ih trebate izbjegavati ako imate osjetljiv želudac ili ako nastojite smršaviti.

Sokovi i gazirana pića

Ova pića vas mogu hidratizirati. Ipak, imaju relativno visoku koncentraciju ugljikohidrata pa to usporava apsorpciju tekućine u probavnom sustavu i može uzrokovati mučninu dok trčite. Stoga ih je najbolje uzimati prije ili nakon utrke. Od sokova su najbolji izbor svježe cijeđeni sokovi ili kupovni sokovi sa 100% voća.

Ne postoji samo jedno piće koje će zadovoljiti svaku vašu potrebu u svakoj situaciji. Piće biste trebali svakodnevno birati prema svojim okolnostima, željama i ciljevima. Pravilan izbor sportskog pića može poboljšati vašu izvedbu i sačuvati vaše tijelo od nepotrebnog stresa koji bi mogao ugroziti vaše zdravlje.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express