X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Nordijsko hodanje

Podjeli članak

Jedan od boljih načina za maksimalno iskorištavanje vremena prilikom hodanja svakako je nordijsko hodanje. U zadnje vrijeme postao je sve popularniji rekreacijski sport, i to ne bez razloga. Sigurno ste već čuli da je ono zdravije i bolje od običnog hodanja, no možda niste upoznati sa svim detaljima. Ako je tako, onda je ovaj tekst za vas.

Povijest

Nordijsko hodanje svoj naziv nosi po regiji iz koje potiče. Tijekom 70-ih ono je postalo popularno u skandinavskim zemljama, konkretno Finskoj, a 1979. godine Mauri Repo prvi ga je puta spomenuo u svojoj knjizi. On je bio glavni trener u finskoj radničkoj sportskoj federaciji, a smatra ga se ocem nordijskog hodanja jer je ono tek zadobilo veću popularnost nakon njegovih knjiga.

Što je nordijsko hodanje zapravo?

Kao što i samo ime kaže, ono je oblik hodanja, samo što se u njemu koriste posebni štapovi kojima se prilikom hodanja odguruje. Ipak, prilikom takvog hodanja, ne narušava se prirodni mehanizam hodanja te je zbog toga ono prilično lako za svladati i koristiti. Zbog toga je ono popularnije nego ikada, a i sve je više znanstvenih istraživanja koja potvrđuju dobar utjecaj na zdravlje o kojem pobornici već godinama pričaju.

Mehanizam hodanja

Način hodanja prilično je jednostavan. Ključno je pravilno korištenje štapova kako bi oni prenosili potisnu silu. Tako se smanjuje pritisak na kralježnicu i zglobove. Najjednostavnija tehnika sliči onoj koju imate pri brzom hodanju, samo je zamislite sa štapovima. Dakle, kad vam je lijeva ruka ispružena, onda je i desna noga, a štap u desnoj ruci zaboden je u zemlju i pruža oslonac. Ramena bi trebala biti dovoljno opuštena, a štapovi uvijek trebaju biti orijentirani iza vas. Leđa moraju biti ravna. Postoji puno tehnika, a korištenje ovisi i o mjestu na kojem hodate – tako ćete naprimjer malo drugačije svladavati uzbrdice ili nizbrdice. To ritmičko pomicanje gornjeg dijela tijela veće je nego kod običnog hodanja, što jača gornji dio tijela. Kukovi se isto više pomiču, što pridonosi razvoju fleksibilnosti i trošenju kalorija. Štapovi se ne moraju čvrsto držati jer ih, u pravilu, prije hodanja učvrstite za dlanove. Postoje i razne druge metode, kao što su skakanje ili trčanje, no oni se podosta razlikuju i namijenjeni su pojedincima s visokom razinom tjelesne spremnosti.

Prednosti nordijskog hodanja

Nordijsko hodanje troši i do upola više kalorija od običnog hodanja, što ga čini izborom onih koji pokušavaju smršavjeti. Gornji dio tijela prilikom nordijskog hodanja znatno je aktivniji. Tako se smanjuje bol u leđima i ramenima. Povećava se razina aerobne aktivnosti, te samim time, zdravlje srca i krvožilnog sustava, i to za od 8 do 22 posto. Bolovi u zglobovima i koljenima manji su jer je, zbog korištenja štapova, na njih djeluju manje sile. Uza sve to, nordijsko hodanje ljudi percipiraju kao manje naporno. Nordijsko hodanje prikladno je za sve vrste osoba, neovisno o razini tjelesne aktivnosti i dobi. To je zato što je nordijsko hodanje slično običnom, pa ga mogu prakticirati čak i osobe s prethodnim ozljedama, a osobito se preporuča osobama s kroničnim oboljenjima, iz istih razloga kao i obično hodanje. Njime se bave i amateri, zbog boljeg zdravlja, kao i sportaši, zbog kvalitete treninga.

Oprema

Nužna oprema su, naravno, štapovi. Nema nekih službenih preporuka oko njihove dužine, no možda je najzgodnije uzeti neki koji je 20 do 30 posto kraći od vaše visine. Najbolje je isprobati različite dužine, pa se odlučiti nakon toga. Nema neke značajnije razlike u količini potrošenih kalorija u odnosu na dužinu štapova. Uz štapove, obavezno nabavite kvalitetne tenisice prilagođene za tjelesnu aktivnost. To će još više smanjiti eventualnu bol u zglobovima i omogućiti vam da hodate duže. Nadalje, i odjeću treba prilagoditi aktivnosti. Savjetujemo lagane i prozračne majice i hlačice.

Nordijsko hodanje u zadnje je vrijeme dobilo na popularnosti i u Hrvatskoj. Tako i u nas postoji Hrvatski savez za nordijsko hodanje, koja redovito organizira razne događaje na više lokacija u Hrvatskoj kojima se možete priključiti. Radi se o zdravom rekreacijskom sportu koji se nauči u nekoliko minuta, a nudi podosta prednosti za zdravlje. I jedan od razloga za tako visoku popularnost zasigurno je njegova jednostavnost. Ne trebate ići u teretane niti na posebne terene – hodate gdje i inače, pa ga je stoga lako uklopiti u svakodnevnu rutinu. Ipak, pobornici tvrde da je nordijsko hodanje u prirodi ipak znatno bolje od onoga u gradu. I mi se s time slažemo – zelenilo i tišina svakako su zdraviji od gradske vreve, ako ne tjelesno, onda svakako u psihološkom smislu.  Ni oprema za ovaj sport neće vas previše koštati, a svojem zdravlju učinit ćete veliku uslugu. Samo se trebate usuditi napraviti prvi korak.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express