X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Osteoartritis - pobijedite ovu misterioznu bolest vježbanjem

Podjeli članak

Osteoartritis je bolest koja pogađa starije osobe i prouzročava bolove u zglobovima. Saznajte više o ovoj bolesti i kako možete ublažiti simptome redovitim vježbanjem.

Ako ste još mladi i imate kondicije, moguće je da ne znate puno o ovoj bolesti. Međutim, ako ste u kasnim četrdesetima, onda ste vjerojatno upoznati s terminima artritis i osteoartritis. Osteoartritis je zapravo najčešći oblik artritisa. Osteoartritis uzrokuje bolove, oticanje i smanjivanje mogućnosti pokreta u zglobovima. Može se pojaviti u bilo kojem zglobu, ali obično pogađa koljena, ruke, kukove i kralježnicu.

Uvriježeno mišljenje je da je osteoartritis neizbježan dio procesa starenja, što je istina. Osteoartritis obično pogađa osobe starije od 45 godina, iako se može pojaviti i kod mlađih osoba. Nažalost, više znamo o tome kako se nositi s osteoartritisom nego o patologiji same bolesti i kako ju dijagnosticirati. U ovom članku donosimo vam određene rizike koji su povezani s osteoartritisom te predstavljamo neke vježbe i smjernice stila života za ljude koji se pokušavaju nositi s bolovima u zglobovima prouzročenim osteoartritisom.

Dijagnosticiranje osteoartritisa

Glavni medicinski alat za dijagnosticiranje osteoartritisa u cijelom svijetu je rentgensko snimanje. Rentgensko snimanje je brza i najjeftinija metoda dijagnosticiranja osteoartritisa. Ali ono što nije poznato jest da je rentgensko snimanje zapravo vrlo neprecizna metoda za dijagnosticiranje osteoartritisa. Poznato je da rentgenske snimke mogu pokazati da patite od osteoartritisa, ali u većini slučajeva to može biti krivo.

Mnogi liječnici i radiolozi vjeruju da je magnetska rezonancija (MR ili MRI - Magnetic Resonance Imaging) puno precizniji alat za dijagnosticiranje osteoartritisa. Naravno, MR je i puno skuplja metoda. Neki od najboljih kirurga u svijetu uopće ne uzimaju u obzir kliničke testove, već operacije provode prema bolovima pacijenata. Treba napomenuti kako među liječnicima i znanstvenicima još uvijek traje debata o tome koji su klinički pregledi najbolji za dijagnosticiranje osteoartritisa.

Glavni čimbenici i rezultati istraživanja

Glavni čimbenici rizika za osteoartritis su:

- starenje
- ozljeda zgloba
- pretilost

Budući da lijek protiv starenja ne postoji, možemo odmah prijeći na druga dva čimbenika. Ozljeda zgloba i pretilost su zapravo povezani. Zadnja dva čimbenika su također povezani sa starenjem. Ako smo vitki ili normalne težine, stavljamo manje pritiska na zglobove (nizak rizik ozljede) te stoga održavamo zglobove mladima.

Jedno istraživanje je pokazalo da simptomi osteoartritisa mogu biti znatno olakšani kada se tjelesna težina smanji za 5,1% ili 0,24% tjedno. Klinička učinkovitost na smanjenje bolova bila je prisutna, ali se nije mogla predvidjeti nakon gubitka težine. Analiza je pokazala da je fizički hendikep kod pretilih osoba s osteoartritisom u koljenima smanjen nakon umjerenog gubitka tjelesne težine. Stoga možemo zaključiti da tjelesna težina igra veliku ulogu u prevenciji osteoartritisa i olakšanju bolova.

Što možete učiniti kako bi se učinkovito borili protiv osteoartritisa?

Vježbe i smjernice stila života koje će vam pomoći u borbi protiv osteoartritisa:

- vježbe na tlu
- održavanje primjerene tjelesne težine
- trening snage
vježbe u vodi
- edukacija o bolesti

Ukratko, fizički aktivan stil života, redovito vježbanje i održavanje primjerene tjelesne težine su ključni za minimiziranje rizika ili simptoma osteoartitisa. Također postoje indicije da će neke važne studije ustanoviti vezu između osteoartritisa i metaboličkog sindroma, koji bi mogli promijeniti cjelokupan pristup osteoartritisu kao bolesti.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express