X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Recenzije /

Pilates

Podjeli članak

Pilates je sustav vježbanja koji je ime dobio po prezimenu svojeg njemačkog izumitelja, Josepha Pilatesa. Pilates je u posljednje vrijeme jako dobio na popularnosti i to pogotovo u zapadnim zemljama. Naglasak se pri ovim vježbama stavlja na jačanje glavnih mišića (core-a), razgibavanje te pravilno disanje.

Povijest

Početkom 20. stoljeća Joseph Pilates osmislio je novu metodu vježbanja koja zahtijeva minimalnu količinu opreme. U svojih nekoliko knjiga opisao je različite načine vježbanja. Svoj je sustav razvio nakon proučavanja rimskih i grčkih metoda vježbanja, kao i raznih metoda iz starog istoka. U početku je svoje metode koristio za pomaganje osobama u bolnicama koje su bile prikovane za krevet, osobito vojnicima kojima je bila potrebna rehabilitacija.  Tijekom 20. stoljeća njegove su metode u najvećoj mjeri prihvatili plesači, no u zadnje vrijeme pilates sve više dobiva na popularnosti i među „običnim pukom“. Ako budete malo više proučavali ovu zanimljivu metodu vježbanja, uočit ćete da dosta vježbi nosi zanimljive i živopisne nazive, najčešće po imenima raznih životinja (čiji su pokreti Josephu Pilatesu uglavnom i bili inspiracija pri osmišljavanju različitih vježbi).

Prednosti pilatesa

Pobornici tvrde da je pilates nevjerojatno dobar za zdravlje. Tako se smatra da redovito treniranje pomaže u razvoju većeg kapaciteta pluća i bolje cirkulacije. To se postiže preciznim, ritmičkim udisajima. Dolazi i do poboljšanja u držanju, snazi te fleksibilnosti, uz korištenje pravilnog pilates programa. Mišići će biti znatno opušteniji. Povećava se svijest o svojem tijelu i pokretima, što nudi prednosti ne samo za vrijeme treninga, već i u svakodnevnom životu. Osobe koje rade pilates često govore da im je on pomogao da se puno bolje osjećaju. Redovitim vježbanjem smanjuje se i mogućnost za razvoj boli u leđima – pilates je izvrsna preventiva. Pilates pomaže i u smanjenju stresa, kao i svaka drugi oblik tjelesne aktivnosti. Uz redovito vježbanje osjećat ćete se energičnije i manje ćete se umarati. Možda zvuči pomalo paradoksalno, no tako je!

Vježbe pilatesa

Iako se čini zahtjevnom vježbom, pilates bez problema mogu raditi i početnici. Pilates ne zahtijeva velika ulaganja – u dosta slučajeva dosta su vam samo meka podloga za pilates, hlače ili tajice te tenisice, a nema čak ni potrebe za kupovanjem DVD-a za vježbanje – vrlo dobre i kvalitetne programe možete pronaći na internetu. Naravno, za neke vježbe možete koristiti i već tako popularnu loptu za pilates – predmet na koji većina ljudi pomisli kad čuje za pilates. Za početnike se preporuča vježbanje dva puta tjedno – po 150 minuta srednje naporne aerobne aktivnosti, što znači oko sat do sat i pol po treningu.

Pilates će se osobito svidjeti osobama koje vole jogu, ali bi htjeli probati nešto intenzivnije. Dosta osoba kombinira oboje – joga se može smatrati boljom za fleksibilnost i meditaciju, no pilates je ipak bolji u razvijanju snage i izdržljivosti.

Pilates je drukčiji

Vježbe se mogu prilagoditi pojedincu, a uglavnom se sastoje od istezanja raznih mišića u raznim položajima. Tipične su vježbe kvalitetnije varijacije trbušnjaka, skupljanje i dizanje nogu ili istezanje ruku prilikom ležanja na trbuhu. Vježbe se obično ponavljaju više puta, u serijama. Kvaliteta izvođenja pokreta bitnija je od broja ponavljanja. Bolje je manje serije izvesti kvalitetnije, nego puno puta ponoviti krivo – takvim nepravilnim vježbanjem činite si više štete nego koristi, a može doći i do ozljeda. To je jedan od najbitnijih savjeta (i razlika) koje pilates čine različitim od ostalih metoda vježbanja – pravilnost izvođenja izrazito je bitna. Potrebno je aktivirati što više mišićnih skupina, što je moguće ako se pokreti pravilno izvode. Zato valja dobro proučiti treninge i vježbe kako biste bili sigurni da ih ispravno radite.

Čak i nakon što svladate osnovne vježbe, postoji mnoštvo varijacija na temu koje su slične originalnoj vježbi, no mišiće aktiviraju na drugačiji način. S pilatesom vam stvarno nikada ne mora biti dosadno.

Danas dosta fitness centara u mnogo gradova nudi satove treninga, što je dobra opcija ako ne želite vježbati sami ili niste sigurni da ćete samostalno uspjeti pravilno izvoditi vježbe. Najčešće su termini dvaput ili triput tjedno, što je idealno za početnike. Ni mjesečne cijene takvih treninga nisu visoke, stoga se zaista isplati probati.

Odlučili se za pilates ili ne (što zdušno preporučamo) bitno je da si nađete nekakav oblik tjelesne aktivnosti koji vam se sviđa. Pilates je vrlo zgodan jer ne zahtjeva velike investicije i prilično ga je jednostavno svladati. Čak i ako vam se na kraju ne svidi, vrijeme provedeno svladavajući ga nikako neće biti protraćeno, jer se radi o kvalitetnim vježbama. Iako je nekako uvriježeno da se pilatesom bave većinom žene, i za muškarce je pilates jednako koristan, a u oba spola može pomoći u gubitku neželjene tjelesne težine. Probajte, nećete požaliti!

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express