X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Prednosti jutarnjeg vježbanja

Podjeli članak

Vježbanje, tj. svaki oblik tjelesne aktivnosti u principu je uvijek dobar za zdravlje, neovisno o tome krećete li se ujutro, na podne ili navečer. O tome kada i kako ćete vježbati utječu vaše osobne preferencije i želje. Bilo bi krasno da je to jedini faktor, ali često i ostali čimbenici poput posla ili ostalih obaveza utječu na (ne)mogućnost vježbanja.

Iako ćete Vi sami sebi odabrati vrijeme za vježbanje koje Vam najviše odgovara, nije zgorega proučiti eventualan utjecaj koji termin treninga može imati na uspjeh i rezultate. Radi se o suptilnim, ali vrlo zanimljivim podacima koji bi Vas mogli potaknuti da koji puta razbijete rutinu i počnete se baviti vježbanjem već od ranog jutra, čak i ako uopće niste jutarnji tip.

1. Ugodna temperatura

Jedna od prednosti ovisi o godišnjem dobu, i ovdje prvenstveno mislimo na ljeto. Rano jutro i kasno popodne jedina su razdoblja kada je sigurno otići van i trčati bez da ozbiljno ugrozite svoje zdravlje riskirajući opekline od Sunca ili toplotni udar. Vrijeme u ranu zoru najhladnije je doba dana, pa je i u ljeto to vrlo ugodna temperatura koja je odlična za kretanje, šetnju ili trčanje.

2. Teže je „preskočiti“ termin

Odmah kad se probudite, popijete kavu i odete vježbati, malo je toga što bi Vas prije treninga moglo odvratiti od odlaska, jer je dan tek počeo. No poslijepodne ili navečer lako je smisliti pregršt izlika – manje ste motivirani zbog problema na poslu, osjećate se umorno, više Vam se ide u kafić i slično. Ako steknete naviku vježbati ujutro, bit će Vam lakše obaviti vježbe, djelom jer ćete se teže „izvući“, ali ćete zaista i biti odmorniji.

3. Poboljšava metabolizam

Vježbanjem ujutro tijelo ubacujete u višu brzinu kroz cijeli dan. Tijelo će trošiti više kisika i energije nego inače. Taj efekt traje neko vrijeme i nosi naziv „povećana potrošnja kisika nakon vježbanja“, engl. skraćenica EPOC. Pri tome je za najbolji učinak dobro raditi vježbe kardio ili HIIT vježbe (intervalni trening visokog intenziteta), o čemu smo već pisali u jednom od prethodnih članka (https://www.ferivisport.hr/blog/hiit-intervalni-trening-visokog-intenziteta/).

4. Vježbanje smanjuje stres

Poznato je da redovito vježbanje smanjuje razinu stresa u tijelu. Osobe koje češće vježbaju osjećaju se znatno mirnijima, sretnijima i zadovoljnijima životom. Vježbanjem ujutro možete odmah eksplozivno početi dan te se kvalitetnije i staloženije suočiti sa svim izazovima koje donosi novi radni dan.

5. Kofein može pomoći u vježbanju

Budući da većina Hrvata ne može normalno funkcionirati bez svoje jutarnje doze kofeina, ovo saznanje znanstvenika sjeda kao kec na deset. Istraživanja su pokazala da konzumacija kofeina povećava brzinu, izdržljivost i kvalitetu vježbanja. Također, šalica kave prije vježbanja pomaže Vam da sagorite više kalorija u periodu nakon vježbanja (vidi točku 3.) No nemojte pretjerivati! Uz neugodne probavne probleme, previše kofeina u tandemu s napornim tjelesnim radom može biti i opasno!

6. Vježba na prazan želudac

Neka su istraživanja pokazala da vježbanje ujutro prije doručka može ubrzati sagorijevanje masnih naslaga za čak do 20 % u usporedbi s vježbanjem u „uobičajenim“ terminima. No svakako je dobro nešto pojesti prije početka posla, a nakon vježbanja, jer si tako metabolizam dovodite u ravnotežu, što Vam pomaže u regulaciji apetita tijekom dana.

7. Hormoni i rast mišića

Ujutro je razina hormona testoterona koji slobodno cirkulira u krvi najviša. To je značajno zato što je baš testoteron zaslužan za izgradnju mišića. Viša razina tog hormona, dakle, znači i lakšu izgradnju mišićne mase nego npr. popodne, kad je ta razina niža – popodne i uvečer.

8. Bolje raspoloženje

Povećanje razine hormona sreće jedna je od bitnih značajki redovitog vježbanja. Osjećat ćete se bolje, sretnije i zadovoljnije sobom, a vjerojatno ćete osjetiti i povećanje samopouzdanja. Lakše ćete raditi i bit ćete puno kreativniji. To znatno olakšava nošenje sa svakodnevnim problemima!

Čak i ako se ne smatrate jutarnjim tipom, ne mogu se osporiti značajne prednosti koje vježbanje ujutro sa sobom nosi. Iako će u prvih tjedan ili dva biti teško naviknuti se na novu rutinu, pokušajte vidjeti je li to za Vas. Tko zna, možda Vam se svidi i unesete novu, zanimljivu i korisnu naviku u svoj život.

Naravno, potrebno se prvo opremiti dobrom sportskom opremom i dodacima – u hladnije vrijeme valja se toplo obući i odjenuti, a u našem webshopu možete pronaći pregršt proizvoda za sve sportske aktivnosti. Želimo vam dobro i aktivno jutro!

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express