X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Savjeti za trkače početnike

Podjeli članak

Proljeće je u zraku i sve više ljudi odlučuje se za rekreaciju na otvorenom. Mnogi se odluče baš za trčanje jer je trčanje jednostavno, pristupačno i nije skupo za razliku od nekih sportova. Također je odlična opcija ako imate prijatelja, kolegu ili susjeda koji je kao i Vi odlučio vratiti se u kondiciju, izgubiti poneki kilogram ili jednostavno uživati u rekreaciji u prirodi na svježem zraku. Prije nego krenete, ne bi bilo loše promotriti neke od savjeta za trkače kako biste iz treninga i iz sebe izvukli ono najbolje.

Prije svake aktivnosti, pa tako i prije početka trčanja, moramo si postaviti cilj. Ukoliko ste početnik, važno je da si zacrtate cilj koji je ostvariv i realan. Bolje započnite s manjim udaljenostima pa povećavajte s vremenom kako dobivate na snazi i kondiciji.

Neka Vam trčanje postane navika. Postavite si tjedni raspored i držite ga se. Neka trčanje postane dio svakodnevice, no ne smijete trčati prečesto – za početnike je maksimum tri puta tjedno. Sve više od toga prenaporno je za tijelo i povećava rizik od ozljeda. Kako bi Vam bilo zanimljivije, udružite se sa skupinom trkača, prijateljima, susjedima. Dok trčite, pazite da Vam tempo ne bude previše žestok. Budite umjereni. Ako u početku uspijete pretrčati i oko 500m, i to je već nešto. Svaki put bit ćete sve brži i trčat ćete sve dalje. Svaki pretjerani pritisak na tijelo predstavlja rizik od ozljeda i pretreniranosti. Imajte na umu da dok trčite morate biti u mogućnosti pravilno disati, pa čak i razgovarati sa osobom do Vas. Ukoliko trčite u skupini, ne uspoređujte se i ne natječite s drugima. Za Vas je važan jedino Vaš postavljeni cilj. Izvedite ga u okviru vlastitih mogućnosti.

Ukoliko se želite odmoriti za vrijeme trkaćeg treninga, odličan način za to je hodanje. Trčite i hodajte naizmjence bez ikakve grižnje savjesti. Hodanje također potiče kondiciju.

Što se opreme tiče, za trčanje svakako trebate investirati u kvalitetne tenisice za trčanje. Tenisice trebaju biti lagane ali istovremeno pružati dobru potporu. Također je bitna prozračnost tenisica kako se stopala ne bi znojila posebice u ljetnim mjesecima. Kvalitetne, prozračne tenisice također hlade nogu, što čini tenisicu udobnijom. Prilikom trčanja bitne su i sportske čarape. Izaberite onaj tip u kojima inače trčite kako biste bili sigurni da će biti udobne i neće stvarati trenje i neudobnost na nogama. Naglasiti treba i važnost majice od prozračnih materijala, poput Adidas Climacool linije koja sprječava znojenje te kožu čini suhom i hladnom.

Za trčanje je iznimno važna pravilna hidratacija organizma. Pored preporučenih dvije litre dnevno, po satu intenzivnog treninga potrebno je popiti dodatnih 500ml vode. Nedovoljan unos količine vode može rezultirati lošijim sportskim rezultatom za čak 10 – 20%. Voda regulira tjelesnu temperaturu, podmazuje zglobove i pomaže prijenos hranjivih tvari za energiju i zdravlje. Ako niste pravilno hidratizirani, Vaš organizam neće biti u mogućnosti obavljati zadatke na najvišoj razini, a mogu se pojaviti neki simptomi dehidracije: umor, vrtoglavica, grčevi u mišićima, mučnina, slab puls, slabost i anksioznost.

Pored ovih faktora, za uspješno trčanje važno je i zagrijavanje prije treninga, ali i postupno hlađenje tijela po završetku.

Trčanje je zdrav odabir i odličan način za rekreaciju, druženje, stjecanje kondicije i vitke linije. Dobro se pripremite i opremite te započnite zabavnu rekreaciju koja će Vašem tijelu priskrbiti zadovoljstvo i dobru kondiciju.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express