X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Što je kalistenika?

Podjeli članak

Za dobro i kvalitetno vježbanje ne morate uvijek koristiti utege i skupocjene sprave za vježbanje. U većini slučajeva je dovoljno kao uteg koristiti težinu vlastititog tijela. Osim što ne morate trošiti novac na teretanu i utege, ovakva vrsta tjelovježbe ima i brojne druge prednosti.

Kalistenika je oblik tjelovježbe koji se sastoji od raznih jednostavnih pokreta koji se obično izvode bez utega i ostale opreme. Željeni cilj je povećanje tjelesne snage, izdržljivosti i gipkosti korištenjem težine vlastitog tijela kao utega.

Osnovna prednost je što ove vježbe možete izvoditi bilo kada i bilo gdje – u parku, u garaži, u prirodi, na ulici, u svom dvorištu ili na igralištu. Zato se danas za ovakav oblik vježbanja koristi popularni naziv street workout ili ulično vježbanje.

Kalisteniku možete izvoditi samostalno, ali i kao dodatak drugim oblicima tjelovježbe. Samostalno je možete koristiti za jačanje krvožilnog sustava, izgaranje masnoća i razvijanje mišića na rukama, nogama, ramenima i trbuhu te poboljšanje vještina ravnoteže, gipkosti i koordinacije. Možete je međutim koristiti i kao zagrijavanje prije neke sportske aktivnosti ili kao dio vašeg programa treninga u teretani.

Ako ste ikada radili sklekove, čučnjeve ili trbušnjake, onda ste se bavili kalistenikom. Slijedi popis nekoliko osnovnih prednosti kalistenike:

Jačanje čitavog tijela

U većini vježbi kalistenike sudjeluje više skupina mišića. Uzmite kao primjer sklekove: u osnovi razvijate svoje prsne mišiće, međutim, napinjete i ostale dijelove tijela, poput trbušnih mišića, gluteusa i kvadricepsa. Ako ste razvili već zavidnu snagu i izdržljivost, težini vlastitog tijela možete dodati i druge terete poput utega za noge i sličnih pomagala.

Poboljšanje koordinacije

Osim snage, kalistenika poboljšava i vašu koordinaciju. Bez sudjelovanja raznih dijelova tijela u pravilnom redoslijedu i uz pravi ritam kretnji, ne biste mogli izvesti niti jedan sklek, zgib ili skok preko užeta. Tako poboljšavate vašu cjelokupnu motoriku.

Razvijanje gipkosti

Još jedna važna tjelesna sposobnost koju kalistenika razvija je gipkost. Većina vježbi zahtijeva puni raspon kretnji, što znači potpuno rastezanje. Tako razvijate snagu bez gubitka gipkosti. To ipak ne znači da se ne morate rastezati prije izvođenja sklekova, iskoraka ili čučnjeva.

Razvijanje izdržljivosti

Ako vježbe izvodite pravilno uz prilagođeni broj ponavljanja, one mogu značajno povećati vašu tjelesnu izdržljivost. Za izdržljivost mišića osobito su dobre vježbe koje zahtijevaju mirovanje u nekom položaju tijekom određenog vremena.

Učinkovito izgaranje masnoća

Ako je gubitak kilograma vaš cilj, onda biste trebali koristiti kalisteniku. Osim kardio vježbi, vaš program bi trebao sadržati i neke vježbe snage radi izgradnje mišića i učinkovitog izgaranja masnoća da biste istovremeno oblikovali i svoj tjelesni izgled. Kalisteniku možete izvoditi jakim intenzitetom, što znači da je stvarno odlična u borbi protiv masnoća.

Poticanje na maštovitost

Ne postoji zadani oblik ili vrsta vježbi koje morate raditi. Iz jedne vježbe možete malim promjenama razviti još težu ili izazovniju vježbu. Tako razvijate svoje tijelo sve više, a ujedno razbijate i monotoniju.

Štednja vremena i novca

Budući da vam za kalisteniku ne treba oprema, ne morate ići u teretanu ili fitness centar. Možete lako vježbati i kod kuće ili vani. Tako štedite dvostruko. Štedite novac je ne morate plaćati članarinu za teretanu. Ujedno štedite i vrijeme koje biste potrošili na spremanje, odlazak i povratak iz teretane.

Rad u teretani i kalistenika se ne isključuju nego međusobno upotpunjuju. Njihovim kombiniranjem mogli biste postići odlične rezultate. S druge strane, bio bi to velik gubitak kada biste napustili kalisteniku samo zato jer ste počeli trenirati s utezima u teretani. Uvijek možete u svoju rutinu ubaciti i nekoliko vježbi kalistenike.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express