X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Što se događa našem tijelu kada prestanemo trenirati?

Podjeli članak

Trudite se redovito i savjesno vježbati, ali što se događa s kondicijom kada odjednom prestanemo trenirati? Ako preskočite jedan trening ili jedan dan u teretani, to se neće značajno odraziti na Vaše tijelo i kondiciju. No, potpuni prestanak treniranja nakon višegodišnjeg bavljenja sportom može imati ozbiljnije posljedice na Vaše tijelo i um.

Kada prestanete vježbati, počnu se odvijati mnoge fiziološke promjene. Možete početi gubiti kardiovaskularne prednosti koje ste stekli treningom - posebice sposobnost srca da učinkovitije pumpa krv, bolju sposobnost mišića da obradi kisik te sposobnost Vaše tijela da poboljšano koristi ugljikohidrate kao „gorivo“.  Sve ono što se poboljšalo treningom, poput krvnog tlaka, kolesterola u krvi te razine šećera u krvi počinje nestajati. Suprotno mišljenju većine, Vaši mišići se neće pretvoriti u masne naslage nakon što ste prestali trenirati. Ipak, prestanak treniranja uzrokuje smanjenje mišićne mase. Ako smanjite unos kalorija kako biste kompenzirali neodrađene treninge, mišići će se smanjiti. No, ako nastavite jesti količinski i kalorijski kao ranije dok ste trenirali, nagomilat ćete masno tkivo te prekriti mišiće.

Kako se mišići smanjuju, a Vi provodite sve više vremena u naslonjaču, razina kondicije sve više opada. S vremenom se smanjuje i izdržljivost, fleksibilnost te razina energije u tijelu. To ćete primijetiti kada trčite ili kada se penjete uz stepenice.

Znanstveno je dokazano da bavljenje sportom poboljšava raspoloženje jer nakon vježbanja, tijelo ispušta hormone sreće koji ublažavaju simptome depresije, stresa i umora. Stoga su ljudi koji redovno vježbaju optimističniji i sretniji. Prestankom vježbanja gube se ove prednosti te se kao posljedica toga zna dogoditi da se bivši sportaši osjećaju mrzovoljno te depresivno, pogotovo kada je u pitanju tjelesna kondicija i fizički izgled. Također je poznato da su simptomi depresije česti nakon prestanka redovite aerobne vježbe i češći su kod osoba koje vode sjedilački način života nego kod fizički aktivnih osoba. Postoje i ekstremni slučajevi sportaša koji postanu ovisni o vježbanju. Njima je vježbanje smisao života, uzrokuje konflikte sa članovima obitelji i što je najvažnije – nikada nisu zadovoljni sa rezultatima.  U takvim slučajevima nuspojave prestanka slične su kao i kod većine ovisnika te se povlače u sebe, osjećaju nemir, frustracije i krivnju.  

Ako ste prestali vježbati zbog ozljede, kao što je slomljena kost ili puknuta tetiva, efekt smanjenja kondicije možete usporiti vježbajući zdrave mišićne skupine, kao što su vježbanje suprotne ruke ili noge. Posavjetujte se s liječnikom kako ostati u kondiciji, a da se pritom ne ozlijedite dodatno.

Povratak vježbanju preokrenuti će ove negativne učine prestanka, ali će potrajati i zahtijevati dosta truda i volje. Duljina perioda za povratak na stari nivo kondicije ovisi o faktorima kao što su tjelesna težina, dob i intenzitet vježbe.

Ako ste u vremenskom škripcu, pokušajte vježbati vremenski manje, npr. samo dva ili tri puta tjedno nasuprot svakodnevnom treningu, ali nemojte skroz prestati. Uzimajući u obzir sve ove posljedice prestanka vježbanja na Vaš organizam, pokušajte ne prekidati sportske navike u potpunosti, jer vježbanjem čak i dva, tri puta tjedno održavate Vašu kondiciju na sličnoj razini kao što je bila ranije.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa