X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Teniski lakat

Podjeli članak

Teniski lakat jedna je od češćih ozljeda zglobova koja pogađa kako sportaše, tako i druge osobe, pogotovo fizičke radnike. Kako mu i samo ime kaže, teniski lakat najviše se veže uz tenis, gdje repetitivni i vrlo naporni pokreti dovode do preopterećenja i zglobova.

Ipak, malo je poznata činjenica da je bolest pri put opisao jedan njemački liječnik, F. Runge, i nadjenuo joj ime pišćevog grča. Ozljedi su skloni i stolari, ličioci, radnici za računalom, čak i violinisti i slično, i to zbog stalnih pokreta koji je ponavljaju tijekom cijelog dana.

Do simptoma dolazi nakon pretreniranja mišića i tetiva lakta. Tetive nemaju dovoljno vremena da zacijele od prethodnih sitnih ozljeda i oštećenja pa dolazi do upale. Radi se, dakle, o jednoj od širokog spektra bolesti koje nose zajedničko ime bolesti repetitivnih pokreta (RSI).

Teniski lakat uglavnom karakterizira bol s vanjske strane lakta; bol s unutarnje strane lakta veže se uz tzv. golferski lakat, još jedno slično stanje. Teniski lakat znatno je češći od ovog potonje, i to za nekih 10 puta. Teniski lakat najčešće se javlja u osoba između 30 i 50 godina starosti. Teniski se lakat može javiti i kod osoba koje ne rade često takav tip pokreta, ali zbog nepripremljenih mišića dođe do nagle traume koja se manifestira teniskim laktom. Otprilike četrdeset posto tenisača tijekom karijere biva pogođeno ovim stanjem, a tri četvrtine slučajeva su na dominantnoj ruci. Jednako pogađa i muškarce i žene.

Iako su uzroci najčešće ponovljeni pokreti, do stanja može doći i prilikom naglog udarca ili istezanja. Pod najvećim rizikom su osobe koje su tek počele trenirati tenis, pa ne koriste ispravno sve tehnike držanja reketa. Time previše energije prilikom udarca loptice dođe do lakta što uzrokuje oštećenja.

Očiti simptomi su bol u predjelu lakta, s vanjske strane ruke. Do boli dolazi prilikom podizanja i savijanja ruke, prilikom hvatanja manjih predmeta kao što je olovka i prilikom zakretanja ruke, npr. kad otvarate staklenku ili okrećete kvaku. Pružanje ruke može biti otežano, a javlja se i bol prilikom rukovanja.

Dijagnoza teniskog lakta uglavnom nije teška i na nju se sumnja ako bol ne prestane u tijeku nekoliko dana, a uzevši u obzir aktivnosti pacijenta. Dakle, radi se o prilično očitom stanju koje teško promakne. Smatra se da čak do 95 % slučajeva ne zahtijeva operativne zahvate, tj. bolest je uglavnom prolazna i liječi se samostalno.

Preporučuje se odmaranje zahvaćenog područja od bilo kakvih sportskih i radnih aktivnosti koje bi mogle pogoršati postojeće stanje. Protuupalni lijekovi i lijekovi protiv boli smiju se uzimati. Na bolno područje treba stavljati hladne obloge. Ovisno o težini ozljede, ortoza za imobilizaciju lakta jedno je od rješenja za brže zacjeljivanje i smanjenje boli. Injekcije steroida izravno u mišić također se koriste, i to za smanjenje upale.

Nakon što bol izgubi na intenzitetu, dobro je početi s blagim vježbama, uglavnom laganog istezanja. Moguća je i fizikalna terapija. Nažalost, oporavak od ove ozljede traje dosta dugo i mjeri se u mjesecima. Većina slučajeva traje od oko šest mjeseci do godine dana, a rijetko koji traje dulje od dvije godine.

Operacijski zahvat moguće je provesti kod osoba kod kojih oporavak traje predugo ili do njega uopće ne dolazi. Operacije se uglavnom baziraju na odstranjivanju oštećenog tkiva, tj. tetiva. Uspjeh operativnih zahvata velik je, oko 80 do 90 %, ali može doći do smanjenja u snazi mišića. Oporavak od operacije također je relativno dug pa na bavljenje sportskim aktivnostima možete zaboraviti najmanje iduća četiri mjeseca.

Budući da se radi o problemu koji dugo traje i ostavlja značajne posljedice po kvalitetu života, dobro je navesti pokoju smjernicu kako biste suzbili pojavu teniskog lakta. Ako sumnjate u razvoj ovakve ili slične bolesti, bolje je smanjiti intenzitet vježbanja na neko vrijeme kako bi se tijelo uspjelo oporaviti. Vježbe za jačanje mišića ruke iznimno su korisne jer se time jača stabilnost lakta i smanjuje mogućnost za razvoj ozljede. Ako je moguće, izbjegavajte dizati teške predmete iznad glave – ovo je jedan od češćih uzroka teniskog lakta kod fizičkih radnika. Prije bavljenja sportom ili težom tjelesnom aktivnošću treba se dobro zagrijati. Time se značajno smanjuje opasnost od ozljede.

Mjere prevencije najbolji su način sprečavanja ove ozljede, jer je vrijeme oporavka zaista dugo i utječe na kvalitetu života. Odabirom kvalitetne sportske opreme i svladavanjem ispravnih tehnika možete značajno smanjiti rizik od razvoja teniskog lakta. Ako se bavite sportovima koji predstavljaju faktor rizika za takav tip ozljede, to nipošto ne znači da trebate prestati, jer prednosti daleko nadmašuju eventualne rizike. No pravilnom prevencijom i te rizike možete svesti na minimum.

 

FeriviSport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express