X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Trčanje na različitim vrstama površina

Podjeli članak

Trčanje može imati veliki utjecaj na vaše tijelo. Trčanje može izazvati bolove u zglobovima, istegnuće tetiva i razne druge ozljede. Donosimo pregled prednosti i nedostataka trčanja na različitim površinama.

Mnogi trkači biraju mekše površine zbog straha od ozljede. Iako možda mislite kako trčanje na mekšim površinama može pomoći u smanjivanju naprezanja vašeg tijela, to ne mora uvijek biti tako. Neka istraživanja pokazuju kako trkači koji preferiraju mekše površine ne zadobivaju ništa manje ozljeda od onih koji trče po asfaltu ili betonu. Štoviše, neka istraživanja su pokazala da se naša tijela zapravo prilagođavaju raznim površinama, bez obzira koliko su tvrde.

Iako najbolja površina za trčanje može biti osobni izbor, još uvijek postoje prednosti i nedostaci svake vrste površine. Nastavite čitati kako biste saznali koje su prednosti, a koji nedostaci raznih površina za trčanje.

Trava

Prednosti: Trava je mekana i ima mali utjecaj na vaše tijelo, stoga može biti bolji izbor za osobe koje češće zadobivaju ozljede prilikom trčanja. Trava je najčešće ocijenjena kao jedna od najboljih površina za trčanje.

Nedostaci: Trčanje u parku može biti pomalo stresno. Osim skrivenih rupa, kamenja i grančica, također morate pripaziti na druge prepreke poput šetača, pasa i drugih stvari koje odvlače pažnju.

Ne zaboravite: Nepažnja prilikom trčanja na travi dovodi do ozljeda poput uganuća gležnja, stoga obratite pažnju na tlo izravno ispred vas kao i na tlo malo dalje od vas.

Zemlja

Prednosti: Nakon trave, zemljane ceste često su ocijenjene najboljim površinama za trčanje. Zemlja je pogodna za trčanje jer ima dovoljnu tvrdoću i dovoljno prostora.

Nedostaci: Neravne zemljane ceste ili staze mogu biti loše za vaše gležnjeve, stoga ih izbjegavajte ukoliko ste već imali ozljedu gležnja.

Ne zaboravite: Baš kao i trava, zemlja može biti neravna, stoga obratite pozornost gdje trčite.

Staza za trčanje

Prednosti: Spužvasta sintetička staza održava pravu ravnotežu između mekane i tvrde površine.

Nedostaci: Trčanje u krug može postati vrlo dosadno. Trčanje u krug također može skratiti mišić lista.

Ne zaboravite: Ako imate takve probleme, nemojte se upuštati u duga trčanja na stazi i smanjite brzinu na zaobljenim dijelovima staze.

Asfalt

Prednosti: Budući da se većina utrka održava na cesti, ovo je idealna površina ukoliko trenirate za utrku. Trčanje na cesti također može biti bolje za osobe s bolnom Ahilovom tetivom jer tvrda površina drži Ahilovu tetivu u manje napetom položaju.

Nedostaci: Na cesti se nalazi mnoštvo prepreka i opasnosti, od rupa do automobila.

Ne zaboravite: Prilikom trčanja po cesti uvijek nosite svijetlu odjeću. Ako nosite slušalice, nemojte slušati preglasnu glazbu kako biste bili svjesni onoga što se događa oko vas.

Beton

Prednosti: Ako živite u gradu, trčanje po pločniku može biti najjednostavniji i najsigurniji izbor ukoliko ne želite trčati po cesti.

Nedostaci: Betonski pločnici su jedna od najtvrđih površina po kojima možete trčati, što može uzrokovati veći pritisak na vaše zglobove i mišiće. Većina stručnjaka ne preporučuje trčanje po pločniku, ali neka istraživanja pokazuju kako nema razlike u količini stresa na vaše tijelo prilikom trčanja po pločniku u odnosu na cestu. Ali ako imate bolove u gležnjevima ili koljenima, bolje je izbjegavati pločnik.

Ne zaboravite: Ako želite trčati po pločniku, pobrinite se da imate najbolju moguću obuću za tu površinu.

Koja je površina najbolja za redovne trkače? Točan odgovor je da su sve dobre. Ovisno o vašem tijelu i povijesti vaših ozljeda, trebate trčati na više površina kako biste jačali različite mišiće i kako se vaše tijelo ne bi previše naviklo na jednu površinu. To će vam pomoći da se ne ozlijedite. Ako do sada niste mijenjali površine, počnite polako kako se ne biste preopteretili.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express