X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Trčanje po visokim temperaturama

Podjeli članak

Ljetno razdoblje odlično je vrijeme za trčanje i rekreaciju općenito. Ipak, vrućina i vlaga mogu loše utjecati na naš trkački tempo. Što je vani toplije, to je našem tijelu teže hladiti se. Otkucaji srca se povećavaju a disanje postaje teže nego inače. Ipak, postoji način kako savladati nesnosnu vrućinu i uživati u trčanju i za vrijeme ljetnih sparina.

Našem tijelu treba oko dva tjedna kako bi se prilagodilo novim uvjetima, pa tako i vrućini. Tijelo mora prilagoditi svoju sposobnost da se brže i učinkovitije hladi. Stoga se preporuča smanjiti intenzitet trčanja i usporiti tempo. Ako to učinite, dopustit ćete svom tijelu da se dobro aklimatizira novonastalim uvjetima, što znači smanjenje otkucaja srca i povećanje znojenja te ćete nastaviti trčati kao i inače. Nasuprot tome, forsiranjem svojih mogućnosti za vrijeme ljetnih vrućina samo ćete samo proizvesti kontra učinak. Dakle, počnite sporije, a kako se tijelo prilagođava, pojačavajte tempo. Dobra je opcija uvesti pauze za hodanje svakih 10-ak minuta dok se tijelo ne prilagodi, osobito ako ste trkač početnik. Stvar je u tome da kontrolirate svoju tjelesnu temperaturu i ne dozvolite da ona poraste previše jer u slučaju pregrijavanja tijela riskirate da se Vaše tijelo previše uspori.

Oprema mora biti prilagođena ljetnim uvjetima. Tenisice trebaju biti lagane ali istovremeno pružati dobru potporu te je također bitna prozračnost tenisica kako bi se stopala u ljetnim mjesecima što manje znojila. Kvalitetne, prozračne tenisice također hlade nogu, što onda i samu tenisicu čini udobnijom na nozi. Također su važne i lagane, prozračne sportske čarape. Izaberite onaj tip u kojima inače trčite kako biste bili sigurni da će biti udobne i neće stvarati trenje i neudobnost na nogama. Naglasiti treba i važnost majice od prozračnih materijala, poput Adidas Climacool linije koja sprječava znojenje te kožu čini suhom i hladnom. Obavezno nosite i sunčane naočale koje imaju UVA i UVB zaštitu, vodootpornu kremu za sunčanje te šešir ili šilt kako biste zaštitili kožu i oči od štetnih utjecaja sunca.

Trčanje u vrućim ljetnim mjesecima možete si znatno olakšati izabirući dijelove dana kada je ipak malo svježije i ugodnije. Trčite rano ujutro ili navečer odmah nakon zalaska sunca. Ukoliko ste jutarnji tip, izbjeći ćete vrućinu, ali možete se susresti sa većom vlažnošću. Zrak je također kvalitetniji ujutro zbog razine ozona. Svakako izbjegavajte trčati između podneva do 15 sati. Birajte dijelove u kojima ima sjene te drveća koje prirodno hladi. Ukoliko patite od nesanice, imate temperaturu ili virozu, ili osjećate da bi Vas mogla uhvatiti, bolje je da uopće ne trčite.

Ukoliko je najavljena iznimno visoka temperatura ili loša kvaliteta zraka, možete si organizirati i trening u zatvorenom kako biste izbjegli nepovoljne uvjete. Izlaganje ekstremnim uvjetima neće doprinijeti Vašoj kondiciji, naprotiv, naštetit će Vašem tijelu te ćete trebati duže vrijeme za oporavak od takvog treninga. Stoga, trčite mudro, savjesno i odgovorno. Preporuča se da za vrijeme ekstremnog vremena trčite u društvu ili barem obavijestite nekoga od ukućana ili prijatelja kada se planirate vratiti.

Hidratacija, hidratacija, hidratacija! Naravno, ništa od uspjeha ukoliko Vaš organizam ne dobiva dovoljne količine tekućine. Tekućina je ključ zdravlja i temelj uspješnog treninga. Hidratizirajte svoje tijelo prije, tijekom i poslije treninga. Ako trening traje kraće od 45 minuta, dovoljna je samo voda. Ukoliko trčite duže, konzumirajte sportska pića svakih 15-ak minuta kako biste dali energiju svojim mišićima i pomogli održavanju razine elektrolita u tijelu koje gubite za vrijeme velikih fizičkih napora. Pripazite da ne unesete previše tekućine jer pretjerana hidratacija također može biti štetna.

Trčanje ljeti zahtjeva posebnu osviještenost i pripremu, stoga trkaćim treninzima ljeti treba pristupiti odgovorno i pridržavati se uputa kako bi naš organizam dobro funkcionirao a treninzi bili kvalitetni i ugodni. 

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa