X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Ostalo /

Utjecaj kofeina na sportaše

Podjeli članak

Kofein možemo klasificirati različito, i kao stimulans koji pospješuje našu atletsku izvedbu i kao tvar o kojoj možemo biti ovisni.

Čaj i kava su uz vodu jedna od najpopularnijih pića na svijetu. Oba pića sadrže kofein. Kofein često nalazimo i u brojnim sportskim gaziranim pićima. Stoga ga možemo smatrati najraširenijim stimulirajućim sredstvom na svijetu. Njegovi učinci su detaljno proučeni.

Budući da energetska pića s kafeinom sadrže i brojne biljne sastojke, metabolički odgovor tijela na piće ne može se predvidjeti samo prema udjelu kofeina. Iako ti drugi sastojci sami po sebi ili nemaju poznati učinak na tijelo ili ga uopće nemaju, kada se spajaju s kofeinom u energetskim pićima, to dovodi do sinergijskog učinka na metabolizam.

Smanjuje osjećaj umora i povećava koncentraciju

Kofein smanjuje osjećaj umora i povećava koncentraciju i pažnju. Dovodi do poboljšane izvedbe kako u aerobnim, tako i u anaerobnim sportovima. Profesionalnim atletičarima treba umjerena doza od 5 mg/kg, ali čak i manje doze od 1-2 mg/kg mogu poboljšati izvedbu.

Studije su dokazale poboljšanu izvedbu kod sportaša koji su sat vremena prije biciklističke utrke na kronometar unijeli 330 mg kafeina.

Trkači koji su uzeli 4.45 mg/kg su također brže i duže trčali nego trkači koji su uzeli običnu kavu ili kavu bez kofeina. Smatra se da neki sastojci u samoj kavi sprečavaju učinak čistog kofeina.

Ipak, druga studija je pokazala da su biciklisti u utrci na kronometar imali jednako poboljšanje u rezultatima bilo da su uzimali kofein u tableti, bilo kofein u kavi.

Ne uzrokuje dehidraciju

Iako se možda bojite da kofein dovodi do dehidracije u organizmu, studije su to opovrgnule. Ako imate naviku ispijanja kave, možete razviti toleranciju na potencijalni diuretički učinak kave. Jedno istraživanje je pokazalo da kofein ne utječe na hidrataciju organizma sportaša koji su ga uzimali kroz pića obogaćena kofeinom tijekom vježbe na otvorenom.

Ubrzava metabolizam masnoća

Učinci kofeina na metabolizam u mirovanju i tijekom tjelovježbe su detaljno istraženi. Općenito, kada unosimo dovoljne količine kofeina (između 3 i 6 mg kofeina po kilogramu tjelesne mase), povećava se utrošak energije i korištenje masti kao metaboličke tvari. Kofein odgađa nastup umora i povećava maksimalnu snagu tijekom tjelovježbe.

Kofein ne utječe na potrošnju kisika tijekom vježbe, iako je stimulans.

Smanjuje upalu mišića

Dvije šalice kave značajno smanjuju upalu mišića nakon vježbanja. Ako popijete kavu sat vremena prije odlaska u teretanu, bol se smanjuje i do 48%. Kava smanjuje osjećaj bola jer blokira receptore adenozina koji se oslobađa kao odgovor na upalu ili osjećaj boli. Kofein je po svojim učincima bolji i od konvencionalnih lijekova protiv bolova poput naproxena, aspirina i ibuprofena.

Kofein se naširoko koristi u atletskoj zajednici i zbog svog malog, ali značajnog analgetskog učinka, vjerojatno zbog sposobnosti podizanja koncentracije plazma endorfina.

Nekada su se sportaši bojali piti kavu u strahu da će pasti na dopinškom testu. Kofein se od 2004. više ne nalazi na popisu zabranjenih sredstava Svjetske antidoping agencije, ali ga je premjestila na popis za praćenje radi daljeg promatranja njegovih učinaka. Međunarodni olimpijski odbor ga pak tretira kao nedopušteno sredstvo samo ako njegova koncentracija u nalazu urina prelazi 12mg/l. Ipak, i samo trećina te koncentracije je prema nekim istraživanjima dovoljna za značajno poboljšanje rezultata.

Čestim uzimanjem kofeina njegov učinak postaje sve slabiji. Stoga je važno ograničiti njegov unos i planirano ga koristiti.

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express