X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Važnost zdrave prehrane za uspjeh sportaša

Podjeli članak

Većina sportaša zna da za sportski uspjeh i rezultate nije dovoljan samo trening. Od iznimno velike važnosti je i kvalitetna prehrana. Hrana je izvor zdravlja, snage, brzine i kondicije. Sportaši možda i više od ostale populacije toga moraju biti svjesni, i to prilikom svakog obroka i međuobroka. Kvalitetna prehrana sportaša mora biti zastupljena cijelo vrijeme, a ne samo prije treninga ili bitnog nastupa. Prehrambena strategija sportaša treba biti pomno odabrana, raznovrsna, uključivati više cjelovite  i prirodne hrane, a što manje one tvornički proizvedene. Ovdje navodimo najbolju hranu za sportaše i savjete kako najbolje iskoristiti prehrambene vrijednosti ovih iznimno zdravih namirnica.

1. Tuna – Tuna je izvor visokokvalitetnih proteina, a sadrži malo masnoća. Bogata je hranjivim tvarima, štiti srce, zdravlje mozga, detoksicira organizam i jeftin je izvor zdravih proteina.

2. Jaja – Jaja su iznimno bogata visokokvalitetnim proteinom. Sadrže važne aminokiseline te tako pomažu vašim mišićima oporaviti se nakon vježbanja.

3. Sjemenke lana – Imaju iznimno visok postotak anti-upalnih omega-3-kiselina, umjerenu količinu vlakana i proteina. Jedite ih samostalno, u juhi ili pospite po salati.

4. Zobena kaša - Zobena kaša značajan je izvor ugljikohidrata za sportaše, bogata je vlaknima koja Vas dulje drže sitima te pomaže u održavanju razine glukoze. Također se sastoji od cjelovitog zrna, što može smanjiti rizik od srčanih bolesti. Također sadrži željezo koje smanjuje rizik od ozljeda.

5. Topla limunada – Izbacuje toksine te pomaže nadomjestiti minerale i soli izgubljene za vrijeme treninga, smanjuje upale te bolove u koljenima i zglobovima

6. Bobičasto voće - Antioksidansi poput vitamina A, C i E štite od oksidativnog stresa i slobodnih radikala koji nastaju u tijelu tijekom naporne fizičke aktivnosti. Antioksidansi također čuvaju snagu mišića u kasnijoj životnoj dobi. Konzumirajte bobice s najintenzivnijom bojom poput kupina, malina, borovnica jer one imaju više fitokemikalija i zaštitnih tvari. Možete od njih napraviti smoothie ili dodati ih u jutarnje žitarice.

7. Losos - Masna riba, kao što su losos, skuša i pastrva dobar su izvor bjelančevina i omega-3 masnih kiselina koje pomažu smanjiti upale koje mogu ugroziti sportsku izvedbu i uzrokovati kronične bolesti, kao što su npr. bolesti srca. Općenito, plodove mora trebali biste konzumirati dva puta tjedno.

8. Grah i mahunarke - Za sportaše vegetarijance, ili za one koji na kratko žele izbaciti meso iz prehrane, biljni izvori proteina su obavezan dio menija. To se odnosi i na soju (tofu), leću, grašak i sve vrste graha. Grah ne može zamijeniti proteine koje ćete dobiti iz odreska ili mesa peradi, ali za razliku od životinjskih proteina, grah nema zasićene masti te je također dobar izvor vlakana.

9. Povrće iz obitelji kupusa - Svo povrće je odličan izbor kada je riječ o izvoru vitamina i minerala koje Vaše tijelo treba za optimalne performanse. No, povrće iz obitelji kupusa, poput brokule, cvjetače, prokulice i kelja sadrži veću koncentraciju antioksidansa, vlakana i drugih važnih hranjivih tvari. Kao i kod voća, važno je jesti različite boje, a tamnije je obično bolje. Jedna iznimka od ovog pravila je cvjetača koja ima iznimno blagotvorno djelovanje na zdravlje te visoka antioksidativna svojstva.

10. Orašasti plodovi - Oni su prirodna kombinacija proteina i zdravih masti te su također lako probavljivi, a kada se kombiniraju s ugljikohidratima, pomažu i uravnotežiti razinu šećera u krvi.

11. Tjestenina - Proteini su važni za izgradnju mišića, ali ugljikohidrati su ipak najvažniji dio prehrane sportaša jer naše tijelo ugljikohidrate koristi kao „gorivo". Najbolja opcija je jesti ugljikohidrate iz cijelog zrna. Oni imaju više vlakana i obično, manje dodanog šećera. Noć prije velikog natjecanja, ipak, prebacite se na jednostavan oblik unosa ugljikohidrata, npr. običnu tjesteninu s umakom od rajčice.

12. Banane - Banane su izvrstan izvor lako probavljivih šećera i prirodnih elektrolita. Također su odlične za oporavak organizma nakon velikih napora jer jedna banana sadrži veliku količinu kalija kojeg Vaše tijelo treba kako bi spriječilo grčeve mišića i mišićni spazam. S obzirom da znojem izbacujemo kalij, važno je nadomjestiti ga što prije.

13. Maslinovo ulje - Maslinovo ulje je odličan izbor, jer njegova masnoća ima protuupalno djelovanje, što je osobito važno za sportaše koji svoje tijelo izlažu velikom stresu. Koristite ga u salati, tjestenini, a dovoljno je već i nekoliko kapi.

14. Kokosovo ulje – Ako ga do sada niste koristili, vrijeme je da počnete. Zbog svojih svojstava kokosovo ulje u svijetu je postalo hit. Ono sadrži nezasićene masnoće koje Vašem tijelu pružaju izvrstan izvor energije. Također jača imunitet, dobro je za metabolizam, blagotvorno djeluje na štitnjaču, jetru, srce i krvne žile. I to su samo neke od prednosti. Kokosovo ulje se još naziva i kokosova mast, jer je većinom čvrstog oblika. Može se naći i u verziji bez mirisa, tako da na njemu možete pripremati i peći raznu hranu.

 

Hrana koju sportaši ne bi trebali konzumirati:

1. Slatka bezalkoholna pića

2. Energetska pića

3. Bijeli kruh i bijelo brašno

4. Nemasni jogurt

5. Slatke žitarice

6. Kokice iz mikrovalne

7. Umjetna sladila

8. Alkohol

9. Brza hrana

 

Osim unosa kvalitetne i raznovrsne hrane, ne zaboravite i na pravilnu hidrataciju Vašeg tijela (hidrataciji kod sportaša posvetili smo zaseban članak). Kombinacija svih ovih faktora zasigurno će polučiti sportski uspjeh i dobru kondiciju. 

3 thoughts on “Važnost zdrave prehrane za uspjeh sportaša”

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express