X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Vježbanje na trampolinima

Podjeli članak

Možda vas trampolini asociraju na dječja posla. Uglavnom ih vidite po kirvajima i u lunaparkovima, što rezultira konstantnim navaljivanjem od strane djeteta koje, se, eto, baš zaželjelo skakanja.

No, iako su gornji reci istiniti, to ne znači da odrasli ne mogu koristiti trampoline. Faktor zabave prilikom skakanja na trampolinu kod odraslih je sigurno manji, ali određene dobre strane takvog načina tjelovježbe ipak postoje.

Veliki i mali trampolini

Kod nas su trampolini uglavnom rijetkost, a to se očituje u razmjerno slabom izboru kvalitetnih trampolina (koji se, ipak, daju pronaći). Trampoline je najbolje podijeliti u dvije vrste: velike i male. Glupa podjela, zasigurno ste pomislili. E, pa nije.

Veliki trampolini namijenjeni su korištenju vani, u dvorištu. To su oni klasični modeli koji zauzmu pola dvorišta i koji su djeci zanimljivi prvih nekoliko dana (tužna istina). Iz nekog razloga, odrasli baš i ne skaču po njima, iako je većina dovoljno čvrsto izrađena i nije im problem podnijeti težinu prosječnog Hrvata (Hrvatice, da budemo nešto precizniji). Ne radi se o, za naš budžet, jeftinoj investiciji. Dobar trampolin košta i po nekoliko tisuća kuna, što objašnjava njihovu „nepojavnost“ u nas. S određenim pravom se većina roditelja boji i za sigurnost djece koja skaču, no uz današnje moderne mreže i jastučiće to uglavnom nije problem, barem što se tiče padova s trampolina.

S druge strane, odraslima znatno zanimljiviji oblik trampolina su takozvani mini-trampolini, na engleskom rebounderi. Taj je tip trampolina namijenjen korištenju unutra; oni nisu zamišljeni da vas ubiju tako što ćete glavom udarati o strop. Baš naprotiv, njihova širina od oko 1 metar čini ih prilično neodgovarajućim izborom ako se želite vinuti u visine. Takvi trampolini proizvode lagane odskoke od kojih 20ak centimetara, što je dovoljno za vježbanje, ali ne i za ozljede (osim ako niste visine kao autor ovog teksta). Na svu sreću, takve mini-trampoline možete kupiti već za nekoliko stotina kuna i tako iskusiti potpuno nov način vježbanja.

Zašto trampolini

Čemu uopće vježbati na trampolinima i radi li se tu o bijednom pokušaju uvaljivanja trampolina masama koji će ga isprobati možda jednom? Pa, i ne baš.

Trampolini su dobar način za vježbanje jer minimalno opterećuju zglobove jer se sila udaraca ravnomjerno apsorbira pri doskoku, i to cijelim tijelom. To će se osobito svidjeti starijim osobama ili sportašima koji se oporavljaju od ozljeda. Zbog toga ćete moći i duže vježbati zbog manjeg opterećenja i kasnijeg nastajanja zamora zglobova.
Vježba na trampolinima jedan je od najefikasnijih načina za trošenje kalorija; potrošnja iznosi otprilike 320 kcal po satu. Deset minuta vježbanja na trampolinu intenzitetom otprilike odgovara 30 minuta trčanja, barem što se tiče učinka na krvožilni sustav.

Glavne prednosti vježbanja na trampolinima iste su kao kod ostalih vrsta aerobnih vježbi, a to su razvoj kondicije, kapaciteta pluća i jačanje krvožilnog sustava. No uz te prednosti, trampolini donose još jednu važnu – razvoj motoričkih vještina. Mnoge vježbe zahtijevaju dobar balans prilikom izvođenja, a pri tome se za održavanje ravnoteže aktivira više mišićnih sustava. Redovitim vježbanjem poboljšat ćete si držanje i općenitu finoću kretanja.

Ni psihološke prednosti ne treba zanemariti. Trampolini su odličan način da se stresa riješite na konstruktivan i koristan način – vježbom. Kad dođete doma s posla, ljuti – nemojte razbijati čaše; iživite se na „jadnom“ trampolinu!

Praktično

Većinu trampolina, osobito manjih, možete rastaviti i spremiti kad nisu u uporabi, pa neće zauzimati mnogo prostora. Svejedno, osobno ne bismo preporučali vježbanje u stanovima u određenim terminima, osim ako vam se susjedi ispod zaista ne sviđaju. U tom slučaju trampolin će vam biti više nego dobrodošao, a nećete imati ni poteškoća s motivacijom.

Doslovce hrpa vježbi dostupna je na internetu, a većina proizvođača potrudi se navesti ih nekoliko i u uputama za korištenje. U globalu se radi o trčanju u mjestu na trampolinu (teže je nego što mislite) i raznom istezanju, a mogu se dodati i bučice za dodatno opterećenje. Neki trampolini dolaze s dodatnim rukohvatom za širi spektar vježbi. Prednost je što je za efikasan trening dostatno nekih pola sata dnevno, čime se lako uklope i u najpopunjeniji raspored.

 

Još jedna od prednosti je ta što vježbate unutra. U ljetnim mjesecima to i nije toliki problem, no po zimi dobro dođe. Trčanje je tada samo za hrabre, a mnogima se ne da ići do teretane. Još jedan plus je to što se ne radi o velikoj investiciji, a ako vam se svidi, višestruko će vam se isplatiti. Stoga svakako isprobajte vježbanje na trampolinu; može vam jedino koristiti.

FeriviSport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express