X
Prijava
X
Registracija

X
Forgot Password
Što sada?

Molimo provjerita Vaš email pretinac i poruku od nas,

Slijedite poveznicu kako biste postavili novu lozinku

Nedavno dodani proizvodi ×

Trenutno nemate proizvoda u košarici.

Savjeti /

Vježbe niskog opterećenja za koljena

Podjeli članak

Danas ćemo se fokusirati na vježbe koje su pogodne za izvođenje i ako niste u potpunoj sportskoj spremi ili zbog raznih zdravstvenih razloga niste u mogućnosti raditi vježbe u punom intenzitetu.

Prvenstveno ćemo se baviti vježbama koje ne opterećuju zglobove, tj. koljena i mogu ih izvoditi osobe s prekomjernom tjelesnom težinom, osobe lošije tjelesne spreme i sportaši koji se oporavljaju od ozljeda. Naravno, samo ćete znati svoje granice, pa svakako pazite da se ne pretrenirate, što bi moglo negativno djelovati na vaš oporavak; time si samo činite medvjeđu uslugu.

Bol je jedan od glavnih znakova koje Vam tijelo daje kako bi Vam poručilo da nešto ne valja – i ne treba je ignorirati, osobito ako znate da Vam tijelo nije u optimalnom stanju. Ponekad je bolje biti pažljiviji i ne riskirati kako si ne biste prouzročili još veće probleme. Općenito, jedan od boljih načina za sprečavanje ozljeda koljena i gležnjeva smanjenje je prekomjerne tjelesne težine, jer svaki dodatni kilogram tjelesne težine na koljena djeluje silom od 5kgF (sila ekvivalentna masi od 5 kg).

Vrlo je lako ozlijediti koljena – radi se o tipu ozljeda koji se događa kako profesionalnim sportašima, tako i običnim ljudima. Općenito su takve ozljede vrlo neugodne zbog važnosti koje koljeno ima za svakodnevno kretanje, a tako i za sportske aktivnosti.

Ipak, bitno se u određenoj mjeri baviti sportskim aktivnostima jer se time jačaju mišići i regulira tjelesna težina. Jaki su mišići bitni jer oni pomažu u pravilnijem raspoređivanju sile i njezinom smanjenju; tako je manji pritisak na zglobove i koljena. Zglobovi se, u biti, ne mogu osnažiti bez da se osnaži muskulatura koja ih obavija.

Vježbe koje bi trebalo izbjegavati u takvom stanju su sprintovi, skokovi i ostale eksplozivne aktivnosti tijekom kojih dolazi do velikih sila koje zglobovi i koljena moraju apsorbirati u kratkom roku. Tu, nažalost, spada i većina sportova – košarka, nogomet, rukomet… U svima njima dolazi do naglih zaustavljanja i brzih promjena smjera koje mogu biti pogubne za zglobove. Ako već trčite, odaberite trčanje po šljunku ili travi, jer su to meke površine koje upijaju silu doskoka. Većina traka za trčanje u dvoranama također dobro apsorbira sile. Ako procijenite da Vam tijelo ipak ne može podnijeti lagano trčanje, jednostavno odaberite laganu šetnju; i to može biti korisna vježba. Uz odabir dobrih i kvalitetnih tenisica još ćete više smanjiti eventualnu bol i upalu.

No zglobovima pogodnija vježba svakako je bicikl, bilo pravi, bilo sobni. Pritisak na koljena prilikom vožnje bicikla zaista je malen (ako ste pravilno podesili bicikl) i tako predstavlja sjajan način aerobnog vježbanja.

Razgibavanje je još jedan odličan način za održavanje zglobova zdravim. Neki smatraju da se ne radi o pravoj vježbi; međutim dobro razgibano tijelo u puno je boljem stanju i može podnijeti veći napor bez razvijanja upala ili ozljeda. Dobro zagrijani mišići znatno se rjeđe ozljede, pa svakako prije bilo koje napornije aktivnosti odvojite koju minutu kako biste se propisno zagrijali i razgibali.

Voda je također dobar izbor. Plivanje ne djeluje velikom silom na zglobove, a i općenito se radi o sjajnoj aerobnoj aktivnosti. Tu su još i veslanje kojim jačate nekoliko skupina mišića istovremeno.

Pilates i rolanje također su dobre ideje. Prednost pilatesa jest ta što nije kompliciran za naučiti, ne zahtijeva velika ulaganja i možete vježbati u toplini svog doma. Role su, očito, nešto lošiji izbor u zimske dane.

Kao što vidite, postoji pregršt aktivnosti kojima se možete baviti kako biste održali tijelo u dobroj formi i dok ste ozlijeđeni. Naravno, režim treninga svaka si osoba mora prilagoditi sama, jer su i različiti ciljevi koji se žele postići. Sportaši će više truda posvetiti održavanju tjelesne spreme kako bi se što prije i što efikasnije mogli opet početi baviti sportom, dok će „običan“ puk rekreativno razgibati tijelo kako bi mogli obavljati svakodnevne poslove uz što manje neugodnosti i boli.

Bilo kako bilo, vježba – do određenih granica – pomaže u bržem oporavku i, pomalo paradoksalno na prvi pogled, smanjenju boli. Jačanjem mišića i vezivnog tkiva oko zglobova omogućujete tijelu da ubuduće do ozljeda i ne dolazi – a, kao što znamo, preventiva jest najbolji način održavanja tijela zdravim.

Zato, obucite dobre, udobne tenisice za trening i toplu jaknu (ili pak kratku majicu, ovisno o dobu godine kad nas čitate) i sjednite na bicikl, za početak. Vaše će Vam tijelo biti zahvalno, a i Vi ćete se bolje osjećati.

FeriviSport.hr

Preuzmite aplikaciju za android i ios uređaje
načini plaćanja
Za sigurnost kupovine T-com pay way primjenjuje najmodernije standarde u zaštiti podataka.

jednokratno

gotovina pouzećem

kreditnim i
debitnim karticama



pay pal računom

do 6 rata

diners club

do 12 rata

mastercard
visa

 

american express